{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

Professionel afbalancering {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan anbefale et godt sted at få afbalanceret sine hjul? Har købt et sæt nye fælge, som ryster ved specielt 100-120 km/t. Og det er da ikke til at holde ud at køre med. De er monteret af et firma, hvor jeg aldrig har oplevet dårligere service fra. Det kræver nok et ordenligt afbalancerings apperat, og at man er villig til at løsne dækket og dreje det, indtil der skal så lidt vægt på som muligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Professionel afbalancering
  • #1   17. jul 2015 Skal lige siges, at det helst skal være i stor kbh.

  • #2   17. jul 2015 Står selv i samme problem - Jeg har haft mine helt nye fælge og dæk på en Hunter maskine. Som skulle være det bedste i verdenen. Men min ryster også ved 110-125 km/t Kommer jeg over 130 forsvinder det og 100 og derunder er det også helt væk.. Jeg fejlsøger stadig.. Tænker trækaksel eller bærerarme ?

  • #3   17. jul 2015 Har du monteret et bedere profil? kan sagtens være du skal have afballanceret din spindel ( dette gøres med hjulet monteret og så kommer der klodser på hjulet, på den måde får du afballanceret både spindel, trækaksel mv ) men dit hjul skal sidde samme sted hele tiden og i samme huller, så hjulet skal mærkes helt på så de sidder i samme huller når de monteres... Har afbal mine 3568 gange og min ryster også ved 120+ men har ikke fået taget mig sammen til at få afbal mine spindler/aksler.

    okay, skal også siges jeg køre med meget negativ camber ( -2 20´ for og -4 10´ bag ) ;D men hvis du ikke gør det, er det formentlig pga du har ændret breden på hjulet, og det kan afhjælpes på den måde jeg har skrevet - den kan de fleste dæk centere klare.


  • #4   17. jul 2015 De er lidt bredere ja, Fælgene er en del bredere.
    Jeg jeg har lige prøvet at få dem afbalanceret hos et værksted igen i tirsdags, og når hjulene bliver sat i maskinen så kan man godt se dækket "hopper". Og på en af fælgene er der over 100g klodser på. Så er ret sikker på det er dækkene der skal monteres ordenligt.


  • #5   17. jul 2015 Det heller ikke helt optimalt med +100gram

    Men det kan godt skyltes stadig at du har ændret breden hvis fælgen er "meget" bredere... altså hvis de går i 0 når de er afballanceret hvad end der er 20gram på eller 300 gram på så er de i ballance. Hælder stadig til uanset om du kommer ned i 50gram pr hjul så vil du stadig have problemet.

    problemet kan lige så vel være i dækket. altså det kan være de er i dynamisk ballance, men hvis de er i statisk uballance har du problemet.

    Du skal have lavet en dynamisk ( normal afballancering ) og en statisk - det betyder at de skal være i ballance op og ned og sidevejs.



  • #6   17. jul 2015 Søger bare et sted hvor det kan lade sig gøre smiley

  • #7   17. jul 2015 Prøv at snakke med ham her, mener han har et center i kbh. Men kan være jeg husker forkert smiley

    http://www.bilgalleri.dk/bruger/53971-438hk_biturbo_galant_4x4


  • #8   17. jul 2015 Ham kender jeg godt, han har rettet et par fælge for mig engang. Men det var et meget lille værksted smiley

  • #9   17. jul 2015 Det jo lige meget, hvis han har udstyret til det, så er størrelsen af værkstedet jo underordnet smiley

  • #10   17. jul 2015 Ja, bare dårlig formulering af mig smiley Så vidt jeg husker havde han ikke lift, og bare et alm afbalancerings apperat. Men kunne måske være jeg skulle høre ham ad smiley

  • #11   17. jul 2015 Det koster ikke noget at spørge smiley

  • #12   17. jul 2015 Min afbalanceringsmaskine er fra Hofmann og er noget af det bedste tysk kvali på markedet smiley Den afbalancerer 100% perfekt. Og jeg har en lift...
    Men er på ferie... smiley


  • #13   17. jul 2015 Det du skal have fai er et værksted med et Hunter apparat der kan måle vejtryk, en mekaniker der vil tage sig tiden til at optimere korrekt, og ikke mindst en pengepung der vil betale prisen. For optimering af 4 hjul kan snildt tage 1,5 timer eller derover, hvis man rigtig går i dybden.

  • #14   18. jul 2015 det kan måske være at de ikke er "poppet" ordenlig på plads, det kan hjælpe med 5-7 bars tryk

    " Har samlet mange 19"/20" dæk og fælg"


Kommentér på:
Professionel afbalancering

Annonce