1.639 visninger
|
Oprettet:
intet får strøm. Hvordan tjekker jeg efter? {{forumTopicSubject}}
hverken min radio eller blæser virker i min kadett c, det samme gælder min cigartænder. Det har ikke virket i den tid jeg har haft den, men forsøger at få det til at virke nu. Jeg har et multimeter, men er ikke sikker på hvordan jeg bruger det helt korrekt. Jeg kan aflæse at der kommer 12v igennem den ledning der skal gå til bilradioen, men der kommer ikke noget lys i den.
De andre ledninger kommer der ikke strøm til, umiddelbart.
Skal jeg tjekke i sikringholderen i stedet for? Eller hvordan måler man om alt overordnet er som det skal være?
Alle sikringer er hele forresten. Mvh. Niels
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
og du måler ved at sætte den ene ledning fra multimeter på plus (den røde) og den anden ledning på minus (den sorte)
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 66
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.395
Det du beskriver er en typisk fejl på de biler - broerne inde i sikringsholderen går løse og så er der ikke forbindelse til alle de steder der skulle være !
Lav dig en prøvelampe (hvis du ikke har en i forvejen) med en 3 wats lampe og brug den til at måle med det kan du roligt gøre på din bil da der næsten intet elektronik er på den model !
mål på strømledning tll radioen med den ene ledning og den anden på huset af radio - så skal lampen lyse hvis ikke så prøv med en direkte stel til huset på radio
kontroller om din blæsermotor kan køre hvis du forsyner den direkte med strøm både plus og minus
Hilsen Polobjørn
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.017
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 66
@Torpedo - Tak for tippet, som sagt prøver jeg at tjekke det hele igennem igen.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.395
polobjørn
intet får strøm. Hvordan tjekker jeg efter?