Bremser igen {{forumTopicSubject}}
Hej
Er ved at lave bremser på min golf 2.
Har skiftet alle fjedre bagi og smurt selvjusteringen. Nu skal håndbremsen trækkes en del længere op end før.
Der skal jeg nok lige ind og give den kile et lille tap.
Foran har jeg skiftet klodser og skiver. Gliderne kan næsten selv falde ud, efter de er blevet renset.
I den ene side har jeg haft stemplet ude, da jeg troede det var rustent. Men det ser fint ud og går nemt.
Har derefter luftet ud, men pedalen går for langt ned og er blød.
Jeg havde også det problem før, dog ikke så udbredt.
Det kom efter jeg havde bilen klodset op, og strammet håndbremse. Samtidig havde jeg en pind på fodbremse, et langt stykke tid.
Herefter hængte bag bremsen. Men løsnede sig da jeg kørte lidt frem og tilbage..
Kan det hænge sammen med den bløde bremse?
Og hvad gør jeg ved problemet nu? Lufter mere ud?
Bruger en tryk udluftrr på beholderen.
Bilen er med abs.
Skal pedalen være nede mens jeg bruger tryk ud lifterne?
Der kommer masser af væske ud.
Tak
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.734
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Tak for svar, jeg må prøve at hjælpe det selvjustering lidt på vej.
Jeg lufter ud med sådan en tryk en, der pumper bremsevæske i beholderen.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.734
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Du skriver et sted:
"længere op end før.
Der skal jeg nok lige ind og give den kile et lille tap."
Er det noget man absolut ikke skal gøre er det at tvinge selvjusteringen!!!!!
Har haft den neder oplevelse at købe nogle bremse bakker hos THansen, hvor det viste sig efter adskillige genvordigheder at selvjusteringen "sprang tilbage" med et ordentlig "splong".
Efter nærmere eftersyn havde rillesporene ikke samme stigning/afstand om du vil som modparten i justeringsmekanismen.
Om det er det samme du slås med her har jeg ingen anelse.
se til at bakker ligger fuldstændig an mod tromlerne når de lægges ind.
Juster om nødvendig ved vrid og bank med en bænkhammer på kanten af midterstykket for at få dem helt præcise,
Alt dette under forudsætning at tromlerne har minimun inderdiameter ellers skift til nye.
Med hensyn til håndbremsen ( måske allerede beskrevet tidligere) er proceduren:
1. Helt ned med håndbremsen
2. Grundjuster kabellængde, så bremse armen lige præcis bliver skubbet ud i minimum position - kræver at fjedrerne ikke er rustne og wiren er let gående i kablerne
3. Monter tromlerne
4. Tryk bremse pedal og træk håndbremse skiftevis og lyt til at den automatiske bremsemekanisme arbejder bakkerne ud i driftposition
5. Efterfølgende skal du ikke efterjustere bremse kabler, idet bremse justeringen automatisk kompenserer for slidet.
********HUSK BREMSEARBEJDE KRÆVER FULD OPMÆRKSOMHED I ARBEJDET, DA DET JO ER EN RET VÆSENTLIG SIKKERHEDSKOMPONENT*************
Til orientering et foto af det drilske projekt
MVH KP
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jeg har en seat med samme bremse system der var jeg nødt til at justere selv men er nu heller ikke svært alt var renset smurt osv så mit råd er altid stol aldrig selvjustering
Bremser igen