{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.980 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Tilmeldt:
18. aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934

AP500 opsætning {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået monteret en LiteOn AP500 fartpilot + CM35 styremodul i min bil, og har haft en mekaniker til at trække alle ledninger, da jeg ikke selv lige kunne overskue at finde de rigtige signalkabler i bilen.

Problemet ligger så i, at når jeg prøver at diagnostisere fartpiloten, er det meningen den skal komme med et lille bip hver gang man aktivere en funtktion på armen, speeder og bremse (ifølge manualen), men får ingen bip på speederen, og når jeg trykker på bremsen siger den heller ikke noget, men når jeg så slipper bremsen kommer den med et bip på ca 5-6 sekunder, men aktiverer jeg en anden funktion på fartpilotens styremodul stopper den med bippet.

Når jeg kører diagnose B programmet, kan den sagtens accelerere og decelerere, så der er ihvertfald signal ud til servomotoren, som også virker.

Prøver jeg at køre en opsætning, hvor man skal holde bremsen inde, og trykke på SET 4 gange, for at få 4 bip, sker dette heller ikke, trykker jeg istedet på bremsen, slipper og så trykker SET 4 gange, så kommer de, men den vil stadig ikke gå ind i opsætningen når man prøver at fortsætte derfra,.

Værkstedet har haft kigget på ledningerne igen idag, og de kan ikke se andre måder de kan montere det på.

RPM og speed signal har de trukket over fra bilens computer/styreboks.


Håber der er nogen der kan komme med et fif eller hjælp til hvad der kan være galt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AP500 opsætning
  • #2   6. aug 2015 hej
    det hjælper IKKE at ringe til AS Marketing - de yder IKKE hjælp til private men jeg kan måske hjælpe - der skal IKKE tilsluttes både omdrejnings signal og speed signal - det sidste er nok såfremt der er monteret en kontakt på din koblings pedal-
    hvilken bil - mærke og årgang ?
    polobjørn


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #3   8. aug 2015 Der er ikke monteret koblings kontakt, da der ikke sidder en på bilen fra fabrik, og syntes det lød til på manualen til piloten, at når man benyttede rpm signal, kunne man undlade koblings kontakten (men ellers er jeg i forvejen vant til at skulle deaktivere fartpiloten via armen, da jeg kører med aut. gear og fartpilot på arbejde.

    bilen det er monteret i, er en Hyundai i10 fra 2012

    Havde gættet at AS marketing nok ikke kunne hjælpe så meget, når de blev ved med at insistere på at jeg skulle bruge en AP900 til min bil, selvom den er med kabel, og ikke e-gas som de andre Hyundai's fra den årgang er.

    Bilen kommer tilbage til værkstedet d. 17/8, men ville være rart hvis man kunne hjælpe dem lidt på vej med hvor de evt. har fejl monteret, da jeg også er lidt træt af at skulle over til dem igen og have rettet det.


Kommentér på:
AP500 opsætning

Annonce