{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Startproblemer VW APT motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens
Håber mit opslag er iorden her, men står sgu lidt i en irriterende situation
Jeg ejer en Passat 1.8 20v (APT) fra 1999
Den starter pisse dårligt.. det hele startede da sommeren begyndte, og så har den bare startet af helvedes til lige siden.. har kørt to tankfulde med dyserens, skiftet strømfordeler, tændrør, kabler, og lige lidt hjælper det.. Den ryger en smule og lugter af uafbrændt benzin når den springer igang.. den skal lige turne 8-10 gange, så pludrer den lidt, og så står den normalt i tomgang efter et par sekunder..
Hvad dælen kan være galt ?
Den har ikke lyst i motorlampe, så derfor har jeg ikke fået læst fejlkoder på den..
findes her en venlig sjæl der lige kunne svare mig på hvad dælen det er jeg ikke har skiftet ?
Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer VW APT motor
  • #1   6. aug 2015 Hvorfor ikke lige få udlæst fejlkoder og se om der ikke var et lille hint til en knast/krumtapsføler eller noget derhen af?

• #2   6. aug 2015 Er der noget at finde når den ikke har lyst da ? smiley

• #4   6. aug 2015 Hvad skete der før sommeren begyndte, lavede du service på bilen, altså olieskift eller lign? Jeg mistænker dine hydrauliske ventilløftere, men dette er bare et skud fra hoften smiley Kunne måske være en god ide at skifte olie og muligvis brændstoffilter, og se om det ikke hjælper smiley

• #5   6. aug 2015 Har ikke skiftet noget før balladen skete smiley dvs der er skiftet olie og filter, men det er et godt stykke tid før alt det her er kommet smiley jeg får sgu lige smidt en tester på imorgen.. jeg troede bare ikke man kunne se noget når motorlampen ikke lyste/havde lyst

• #6   6. aug 2015 Sensoren til kølevandstemperaturen er defekt, boxen får det forkerte signal, typisk for lav temperatur, så bliver benzinmængden ikke korrekt.

• #7   7. aug 2015 Det lyder sgu godt nok som en freaky fejl, men du faktisk ikke den eneste der har nævnt den føler smiley er det den lille messingdut med et firkantet 4pols stik på toppen til 150,- eller hvad den nu koster ?!

• #8   7. aug 2015 Ved godt det ikke er samme bil, men jeg havde start problemer med en berlingo. Nogle gange kunne man tørne og tørne, intet skete. Så kunne man vente til dagen efter og så sprang den i gang, men den lugtede meget af benzin fra udstødningen.

Bilen er uden knast sensor, så skiftede krumtaps sensor, dog lugtede den stadig meget af benzin. Skiftede temperatursensoren på kølevandet der justerer benzin mængden og den blev normal igen.

Det er billige stumper hvis man køber dem på ebay. Jeg gav 6000kr for denne bil, så for mig betyder det ikke noget at det ikke er original dele.

• #9   7. aug 2015 På min Octavia viste sensoren 22-28 grader selvom den var driftsvarm og omkring 85-88 grader i virkeligheden.
    Ja, den kan være med 4 poler.

• #10   8. aug 2015 Jeg tror sgu det klarede problemet smiley Den var blevet utæt så der var vand i stikket, det undrer mig dog at den ikke har kommet med fejl hvis den har kortsluttet :S

Kommentér på:
Startproblemer VW APT motor

Annonce