{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Drilsomt gearskifte Golf 2 1,8 {{forumTopicSubject}}

Så skete det endelig...

Min kærestes Golf 2 1,8 skal byttes væk til en bil, og derfor skal vi ha fixet den så den er fin og klar til salg. For så vidt er det en fin, damekørt bette vogn, der dog har ét irriterende problem jeg ikke helt kan regne ud:

Når den bliver rigtig var vil den helst ikke i bakgear, ligesom 5. gear også kan døje noget. Jeg har haft skiftemekanikken nede over gearkassen splittet ad, renset og samlet igen, og det tog da en del af det. Men det spiller stadig ikke helt 100...

Er der nogle af jer Golf-hoveder der har en anelse om hvad det kan være? Bilen er en 1,8 Pasadena med lidt over 250Tkm på klokken. Bortset fra det relativt høje km-tal er bilen i virkelig god stand og kører rigtig godt - bortset fra det !!€**¨``££## gearskifte.

Og forresten: Hvad dælan skal man forlange for sådan en? Den er metalgrøn, har håndsoltag, o-tæller og den gode gamle 1,8l. 90 hk kværn. Den kunne godt bruge et sæt nye fordæk, ellers er den OK og iøvrigt helt original og standard. Der er ikke noget rust af betydning, og den langhårede er bilens 2. ejer. Hva må sådan noget koste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drilsomt gearskifte Golf 2 1,8
  • #1   12. jun 2006 Hmm.. hvis den er/bliver nysynet.. kan i vel godt få 15k..

• #2   12. jun 2006 nu skal jeg ikke gøre mig klog på det....men ældre slidte gearkasser kan generelt være lidt træge i det, og da jeg sagde det til min mekaniker(da jeg havde golf) fik jeg bare det svar, som hvis man ikke rigtig kunne gøre noget ved det...."de kan have lidt problemer med at koble ud"...tja...

så...det eneste jeg kan sige er at hvis du har problemer med bak, og den slet ikke vil, kan du prøve lige at sætte den i første og så skifte tilbage til bak...det hjælper(under kørsel)

ved det ikke er en løsning...men ville da lige hjælpe lidt med min smule viden...

• #3   12. jun 2006 Tankevækkende...

Forlanger uden blusel 25+ for tilsvarende BXere og får det

Qualität aus deutschland..... Anyways! Ingen bud på gearskiftebøvl? Anyone?? Gearkassen har det som sådan fint, den skifter perfekt i alle andre gear. Måske er det bare skiftestængerne der er blevet bøjede, de slides vel også?

• #4   12. jun 2006 @Brian: Har vi prøvet, har underligvis intet dermed at gøre... Som sådan virker gearkassen OK uden underlige syncromesh-lyde eller nåwww...??

• #5   12. jun 2006 hælder lidt til det måske er en synkroring, men kanogså nemt bare være en lidt bøjet skiftestang,de har det ihvertfald lidt på g1 og kunne drille lidt..

Kommentér på:
Drilsomt gearskifte Golf 2 1,8

Annonce