{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

Audi - pålidelig eller problemfyldt? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at få en lidt mere familievenlig bil, og er blevet lidt småforelsket i en Audi RS5. Jeg var ude og køre i en fabriksny i går, og var ret imponeret over køreegenskaberne. Jeg har kigget på både en fabriksny og en brugt 2013 med relativt højt km-tal (62.000 km).

Så vidt jeg kan læse mig til, ligger der en DSG gearkasse i bilen, en 7-trins, som Audi kalder S-tronic. Er det en af de problematiske gearkasser? Eller er der ingen grund til bekymring? De er jo nok dyre at skifte eller reparere på.

Og hvad med motoren? Det er vel samme V8 4.2 (450HK) som ligger i mange andre af deres biler, så den burde vel være solid nok?

Jeg kører mine biler hårdt, rigtigt hårdt, så bilen skal kunne holde til det. Vil en Audi RS5 kunne holde til daglige tæsk (både på veje og på bane)?

Jeg har ingen erfaring med Audi overhovedet, så lidt erfaringer søges smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi - pålidelig eller problemfyldt?
  • #1   7. aug 2015 højt kilometer tal på 62000..... man kan godt høre det er lang tid siden, du har levet i danmark smiley

  • #2   7. aug 2015 Var det en ganske alm. A5 ville jeg ikke være betænkelig over det km tal overhovedet. Men når det er en specialbil, som måske har fået tæsk, er det lidt anderledes smiley

  • #3   7. aug 2015 men 62.000 er jo stadig ingenting, vi har en ældre a8 (4,2 v8 350 hk ) til at køre rundt der hvor jeg arbejder, og den runder snart 300.000 smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   7. aug 2015 sådan som du beskriver din egen kørsel er det irelevant ...

  • #5   7. aug 2015 Tag ud og prøv en ny Subaru STI derovre, nu du bor der. De koster ikke mange penge, og er den ultimative alt i en bil, også til familie. Den kan holde til daglige tæsk på en måde som en Audi nok ikke kan smiley

    De amerikanere har det med at kunne hive 8-1000HK gadebil ud af en 2,5L Boxer 4 cylindret motor - bare hvis du siger den er for kedelig smiley


  • #6   7. aug 2015 Nu vil jeg ikke ødelægge dine forventninger, men se her:
    http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html

    Men du får tilgængel en bil med køreegenskaber i verdensklasse og en du vil glæde dig til at køre i hver dag smiley


  • #7   9. aug 2015 Altså ingen biler kan tåle at få tæv på kold motor, sådan er det bare.
    Men den dsg som VAG bruger på deres Audi er meget fin, og der har nu ikke være problemer i nogle år.

    Nu har jeg slet ikke forstand på afskrivningen og om det kan betale sig at købe brugt i USA - men herhjemme havde jeg til hver en tid valgt den brugte.


  • #8   9. aug 2015 Altså de test der for nylig blev lavet her i Europa viser, at Audi's RS modeller er noget af det dyreste at holde kørende.

    Personligt havde jeg kigget efter noget M3/M4 eller C63 AMG, hvis det altså er den slags biler du leder efter smiley

    Har du prøvet en GTR?


  • #9   9. aug 2015 Jeg kører mine biler hårdt, men mishandler dem ikke. Der er forskel smiley

    Der er en del at spare på at købe en brugt, den 2013 jeg har kigget på er ca. 30% lavere i pris. Så der er en del at spare.

    Forhandleren tilbyder at tegne en ekstra udviddet garanti på drivlinjen, hvilket lyder som en god ide. Jeg har ingen forventning om at den er billig at holde kørende, den er meget forskellig fra eks. S5, og specialstumper koster.

    Jeg har overvejet M4, men efter at have ejet Z4'eren, og kørt flere nye BMW modeller, har jeg besluttet at jeg ikke vil have en BMW igen. M4 er uden tvivl hurtigere end RS5, men jeg er ikke stor fan af BMW.

    C63 AMG kunne også være en mulighed, men coupe modellen kommer nok først engang næste år, jeg er klart til coupe, nu hvor jeg endelig skal væk fra at køre en 2-sædet bil. Coupe er mit kompromis smiley

    Jeg har prøvet GT-R, og den bil bryder jeg mig ikke om. Den virker som en gammel Corolla med raketmotor. Interiøret virker billigt (virkede meget slidt i den jeg prøvede, og den havde kørt 50.000 km), og køreegenskaberne imponerede mig ikke.

    Audi'en virker bare som det perfekte kompromis mellem sport og semi-praktisk bil. Interiøret er nok det fedeste jeg har oplevet i en bil i den klasse/type.


  • #10   10. aug 2015 KØB DEN smiley så meget dyrere er den vel heller ikke iforhold til alt muligt andet ? smiley

  • #11   10. aug 2015 Du virker ikke rigtig glad for BMW. Hvad er dine erfaringer med mærket?

  • #12   10. aug 2015 #10 - Lyder som om du har erfaring?

  • #13   10. aug 2015 #10 Tja, hvis forhandleren vil give en fair pris for Corvette'en, springer jeg nok også på den.

    #11 Som udgangspunkt kan jeg godt lide køreegenskaberne. Men de har en del "skønhedspletter" hvis du spørger mig. For det første virker interiøret billigt, alt for billigt ift. bilernes pris. Alt for meget billig og hård plast. Blev træt af det knirkende plastik i Z4'eren. Jeg har haft en ny 328i som udlejningsbil, og overvejede en fabriksny 335i (var ude og prøve en) før jeg købte Tesla'en, og var også skuffet over kvalitetsfornemmelsen i dem.

    Jeg synes at BMW's el-servo gør at de føles noget døde i styrtøjet, jeg kan godt lide at mærke at jeg kører. M3/M4 giver muligvis mere feedback. Et stort irritationsmoment for mig er også hvordan elektronikken griber ind under kørsel. Selv i Sport synes jeg systemet griber ind alt for tidligt, og det irriterer mig, og giver mig mindre lyst til at køre dem. Man kan selvfølgelig slå det hele fra, hvilket jeg ville gøre til track day, men når man har klipper på den ene side, og dyb afgrund uden autoværn på den anden side af vejen, så er jeg ihvertfald lidt forbeholden overfor at slå alt fra (har set flere BMW miste livet på den konto).

    Og så er jeg ikke meget for turbo motorer (har haft 3 biler med turbo), men det skal jeg nok bare vænne mig til, da næsten alle nye biler har i dag har turbo (RS5 er NA).

    Som track day bil ville jeg uden tvivl vælge en M4. Men jeg synes bare at eks. RS5 er en bedre all-round bil. Den vinder ikke på noget enkelt punkt (ud over interiør), men den skuffer heller ikke rigtigt på noget punkt.


  • #14   10. aug 2015 Ta dog en porsche smiley
    Den har det hele. Trackday, høj kvalitet, lækker kabine, mere stilfuld end audi og bmw til sammen. Audi kan du give konen. smiley

    En 991 Carrera 4S ja tak


  • #15   10. aug 2015 Hvorfor så ikke en GT3 eller lign. hvis det skal være Porsche, og det er oppe i RS5, M4 og lign. klasser smiley

    Porschen er dog ikke kun sugemotor, er den?


  • #16   10. aug 2015 Tro mig, jeg har virkelig også været forbi Porsche forhandleren mange gange, og har kørt en del forskellige modeller (både på veje og bane).

    Jeg har svært ved helt at sætte en finger på hvorfor, eller hvad der gør det, men Porsche begejstrer mig bare ikke. Jeg har prøvet diverse nye, eks. 911 Carrera, Carrera 2, 4S og GTS. De mangler måske lidt vildskab, lidt kant, noget der kan få pulsen op. Desværre skal man bruge mange penge for at få en hurtig Porsche. Selv min gamle Corvette ydmyger de mindre 911 modeller i bjergene til rallies.

    Drømme Porsche'en er helt klart GT3, eller GT3 RS, men de er begge et godt stykke over mit budget. Men en dag...

    Og så er bagsæde et krav i min næste bil pga. familieforøgelse smiley


  • #17   10. aug 2015 Du slår bare alle elektroniske hjælpe midler fra, så skal du nok få pulsen op.
    Men en 4x4 føles altid mere "sikker" end en baghjulstrækker.
    Nu skrev du familievenlig bil. Derfor jeg skrev carrera 4s.
    En 997 turbo model 2 er også en mulighed.
    Den med pdk gear som 991.


  • #18   10. aug 2015 Alle 991 er sugemotor, pånær 991 turbo smart nok smiley
    Men det bliver der snart ændret på.


  • #19   12. aug 2015 Den ultimative familiebil er nok i virkeligheden i mine øjne en Porsche Panamera. Jeg har kørt en GTS, og dens udseende snyder virkelig. Den kører som en sportsvogn, men har 4 døre, og plads til det hele. Dog desværre over mit budget...

  • #20   12. aug 2015 Den kender jeg godt. Har den med møller på smiley

    Og ja Ultimative familie/sportsbil.

    Men vi savner altså mulighed for 3 personer bagi.


Kommentér på:
Audi - pålidelig eller problemfyldt?

Annonce