Audi - pålidelig eller problemfyldt? {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at få en lidt mere familievenlig bil, og er blevet lidt småforelsket i en Audi RS5. Jeg var ude og køre i en fabriksny i går, og var ret imponeret over køreegenskaberne. Jeg har kigget på både en fabriksny og en brugt 2013 med relativt højt km-tal (62.000 km).
Så vidt jeg kan læse mig til, ligger der en DSG gearkasse i bilen, en 7-trins, som Audi kalder S-tronic. Er det en af de problematiske gearkasser? Eller er der ingen grund til bekymring? De er jo nok dyre at skifte eller reparere på.
Og hvad med motoren? Det er vel samme V8 4.2 (450HK) som ligger i mange andre af deres biler, så den burde vel være solid nok?
Jeg kører mine biler hårdt, rigtigt hårdt, så bilen skal kunne holde til det. Vil en Audi RS5 kunne holde til daglige tæsk (både på veje og på bane)?
Jeg har ingen erfaring med Audi overhovedet, så lidt erfaringer søges
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.086
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
nov 2012
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
De amerikanere har det med at kunne hive 8-1000HK gadebil ud af en 2,5L Boxer 4 cylindret motor - bare hvis du siger den er for kedelig
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 47 Svar: 1.347
http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
Men du får tilgængel en bil med køreegenskaber i verdensklasse og en du vil glæde dig til at køre i hver dag
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
Men den dsg som VAG bruger på deres Audi er meget fin, og der har nu ikke være problemer i nogle år.
Nu har jeg slet ikke forstand på afskrivningen og om det kan betale sig at købe brugt i USA - men herhjemme havde jeg til hver en tid valgt den brugte.
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Personligt havde jeg kigget efter noget M3/M4 eller C63 AMG, hvis det altså er den slags biler du leder efter
Har du prøvet en GTR?
Blogger
Der er en del at spare på at købe en brugt, den 2013 jeg har kigget på er ca. 30% lavere i pris. Så der er en del at spare.
Forhandleren tilbyder at tegne en ekstra udviddet garanti på drivlinjen, hvilket lyder som en god ide. Jeg har ingen forventning om at den er billig at holde kørende, den er meget forskellig fra eks. S5, og specialstumper koster.
Jeg har overvejet M4, men efter at have ejet Z4'eren, og kørt flere nye BMW modeller, har jeg besluttet at jeg ikke vil have en BMW igen. M4 er uden tvivl hurtigere end RS5, men jeg er ikke stor fan af BMW.
C63 AMG kunne også være en mulighed, men coupe modellen kommer nok først engang næste år, jeg er klart til coupe, nu hvor jeg endelig skal væk fra at køre en 2-sædet bil. Coupe er mit kompromis
Jeg har prøvet GT-R, og den bil bryder jeg mig ikke om. Den virker som en gammel Corolla med raketmotor. Interiøret virker billigt (virkede meget slidt i den jeg prøvede, og den havde kørt 50.000 km), og køreegenskaberne imponerede mig ikke.
Audi'en virker bare som det perfekte kompromis mellem sport og semi-praktisk bil. Interiøret er nok det fedeste jeg har oplevet i en bil i den klasse/type.
nov 2012
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 47 Svar: 1.347
feb 2010
Blogger
#11 Som udgangspunkt kan jeg godt lide køreegenskaberne. Men de har en del "skønhedspletter" hvis du spørger mig. For det første virker interiøret billigt, alt for billigt ift. bilernes pris. Alt for meget billig og hård plast. Blev træt af det knirkende plastik i Z4'eren. Jeg har haft en ny 328i som udlejningsbil, og overvejede en fabriksny 335i (var ude og prøve en) før jeg købte Tesla'en, og var også skuffet over kvalitetsfornemmelsen i dem.
Jeg synes at BMW's el-servo gør at de føles noget døde i styrtøjet, jeg kan godt lide at mærke at jeg kører. M3/M4 giver muligvis mere feedback. Et stort irritationsmoment for mig er også hvordan elektronikken griber ind under kørsel. Selv i Sport synes jeg systemet griber ind alt for tidligt, og det irriterer mig, og giver mig mindre lyst til at køre dem. Man kan selvfølgelig slå det hele fra, hvilket jeg ville gøre til track day, men når man har klipper på den ene side, og dyb afgrund uden autoværn på den anden side af vejen, så er jeg ihvertfald lidt forbeholden overfor at slå alt fra (har set flere BMW miste livet på den konto).
Og så er jeg ikke meget for turbo motorer (har haft 3 biler med turbo), men det skal jeg nok bare vænne mig til, da næsten alle nye biler har i dag har turbo (RS5 er NA).
Som track day bil ville jeg uden tvivl vælge en M4. Men jeg synes bare at eks. RS5 er en bedre all-round bil. Den vinder ikke på noget enkelt punkt (ud over interiør), men den skuffer heller ikke rigtigt på noget punkt.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Den har det hele. Trackday, høj kvalitet, lækker kabine, mere stilfuld end audi og bmw til sammen. Audi kan du give konen.
En 991 Carrera 4S ja tak
feb 2010
Porschen er dog ikke kun sugemotor, er den?
Blogger
Jeg har svært ved helt at sætte en finger på hvorfor, eller hvad der gør det, men Porsche begejstrer mig bare ikke. Jeg har prøvet diverse nye, eks. 911 Carrera, Carrera 2, 4S og GTS. De mangler måske lidt vildskab, lidt kant, noget der kan få pulsen op. Desværre skal man bruge mange penge for at få en hurtig Porsche. Selv min gamle Corvette ydmyger de mindre 911 modeller i bjergene til rallies.
Drømme Porsche'en er helt klart GT3, eller GT3 RS, men de er begge et godt stykke over mit budget. Men en dag...
Og så er bagsæde et krav i min næste bil pga. familieforøgelse
feb 2013
Men en 4x4 føles altid mere "sikker" end en baghjulstrækker.
Nu skrev du familievenlig bil. Derfor jeg skrev carrera 4s.
En 997 turbo model 2 er også en mulighed.
Den med pdk gear som 991.
feb 2013
Men det bliver der snart ændret på.
Blogger
feb 2013
Og ja Ultimative familie/sportsbil.
Men vi savner altså mulighed for 3 personer bagi.
Audi - pålidelig eller problemfyldt?