ang motor lampe lyser {{forumTopicSubject}}
Hey Opel folks!!
Jeg har en Vectra B 1.8 16V facelift model fra 99.
Den starter hver dag uden problemer, men men, hvis jeg kommer over 110 kmt i længere tid af gangen, vi snakker minuter, 2-3, så begynder motor lampen at lyse. Og det er uanset om den er kold eller varm...
Lad os "lege" at vi er ppå en motorvej, overhaler en last bil lidt hurtigt da vi skal af ved næste afkørsel, efter overhalingen, sætter vi farten ned, og kører på frakørslen, nu lyser lampen, vi rammer en rundkørsel, tager 2 vej ud, og jeg fyrer den af i 2nd gear til omkring 75 kmt og skifter til 3de gear, nu er motor lampen slukket.
Nogen der har en god ide til hvad pokker fejlen kan være?
Med tester siger den følgende:
Bankningsrelæ, max værdi, cylinder 4
Bankningsrelæ, max værdi, cylinder 1
Bankningsrelæ, max værdi, cylinder 2
Bankningsrelæ, max værdi, cylinder 3
Nu er jeg af den type, der elsker at selv finde fejlen og få den udbedret, men må nok indrømme at denne her kræver mere end hvad jeg kan.
Har søgt på nettet, flere gange, uden et eneste resultat, som fortæller hvad fejlen er.
Jeg tænker selv, det kunne være en føler/sensor som skal skiftes, men hvilken? eller er min motor helt færdig?
Håber i kan hjælpe mig
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.450
Din motor tændingsbanker.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 6
Men nu du siger det, hvad betyder det så at den " tændingsbanker"?
maj 2005
Enten får din motor for lidt brændstof. Eller du har fyldt benzin på, med for lavt RON værdi.
Er det en Tunet motor ?
feb 2008
feb 2008
og den "tikker" meget i tomgang/kørsel.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Men først og fremmest lyt. Lyt efter tændingsbanken. Hvis den tændingsbanker skal det løses.
feb 2008
ps hvordan lyder sådan noget tændingsbanken?
maj 2005
Hvis man aldrig har hørt tændingsbanken før, så kan det være lidt svært at høre. Men RSM siger, så hæld noget 99 V-power på den, og se så om det ikke forsvinder.
feb 2008
Jeg lytter efter i morgen, og gir en status på om jeg kan høre det.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.733
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 413
feb 2008
angående Vpower, må det blive næste gang jeg tanker, har fuld tank på nu.
Min kammerat siger, vi kan prøve at lave en "live test" med tester mens vi kører, og se hvad den melder der.
Må da ærligt sige, at det her problem begynder at gå lidt på nerverne da vectra er ny erhvervet, og havde ikke regnet med at den ville blive så dyr at få til at køre ordentligt.
ang motor lampe lyser