{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

E34 automatgearkasse problem {{forumTopicSubject}}

Hej Bg
Jeg står med en e34 525 tds med automatgear som skifter lidt underligt. Gearkassen lever lidt sit eget liv, når man kører 80-90 kmt forsøger den at skifte op i gear, men kan ikke rigtigt før man næsten slipper gassen helt.
Og ved voldsomme nedgearinger/kick down så er det som om at den ikke vil tage fat. Tror det må være i 2. Gear.

Nogle der har en idé om om det kan laves forholdsvis nemt eller om det bare hedder ny gearkasse?

Mvh Vinter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E34 automatgearkasse problem
  • #1   2. sep 2015 det lyder lidt som om din converter ikke helt kan finde ud af at låse sig ( lock up ) som det kaldes når du kører 80-90 kmt og det med at den "glider" i 2 gear kan også være converteren der fejler eller være mangel på olie eller service

prøv til at starte med at skifte olie og filter og se om det ikke hjælper

• #2   2. sep 2015 Hvad er km påden, og er olien skiftet på den før????
    Skal skiftes for hver 50-60000, så holder gearkasserne,,,
    Få den renset, og skyllet igennem, vi har reddet et par efterhånden på den konto

• #4   2. sep 2015 johan P den havde jeg ikke lige set før skyller den også converteren igennem ? og kan den også bruges på en gammel ZF gearkasse

• #5   2. sep 2015 læs lige fejlkilder ud på svinet også. jeg havde en der gjorde lige nøjagtigt dette og det var pga defekt knastsensor ??

• Simonpd
    Simonpd Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
    #6   2. sep 2015 Jeg vil også sige prøv at skifte olie og filter, hvis der er for meget skidt i olien går det først ud over koblingerne.
    Har du evt. en utæt pakdåse osv. så ændrer det på automat gearkassens hydrauliske skiftetryk, og der skal ikke meget til, nogen gearkasser er meget sarte. Har du et cover du kan pille af svinghjulshuset og se om der er olie/skidt rester?

Det der med at betale sig fra at få gearkassen skyllet igennem, kan du altså gøre selv til 0 kr.
    Nu ved jeg ikke lige om der sidder oliekøler på sådan en der, men i så fald hvis der gør så følg min vejledning her..
    Først aftap olie og skift filter på gearkassen, ikke noget med at starte den op efter olieskift!!! Derefter piller du en af ''slangerne'' af oliekøleren (og så sørger du for at have lidt ekstra olie på gearkassen) så starter du motoren op og lader den køre i tomgang evt. skifte igennem alle gear hvis fabrikanten foreskriver dette.. Men i så fald at du gør det som jeg siger her, så starter du motoren op og lader det køre indtil der ikke kommer mere ''skidt og brugt olie ud'' på den måde får du tømt converter osv..

mvh

• #7   2. sep 2015 Rene, nu jeg på ingen måde automatgear ekspert, men hvis kassen har en retur og fremløb, dsg gearkasserne har vi adaptor til filterhuset. den kobles på, og så starter man bilen op i et kvarters tid med rensevæske så alt skidt og slam komme med ud i HELE systemet. Simonpd's måde er også fin nok til og tømme for gl olie, men man renser den ikke.

• Simonpd
    Simonpd Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
    #8   3. sep 2015 Har du ret i Johan P, men får kun alt gammel olie ud..

• #9   3. sep 2015 Jeg prøver at læse fejl ud, og skifte olie og filter. Tak for de gode råd smiley

Kommentér på:
E34 automatgearkasse problem

Annonce