{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Speedometer/airbag-fejl - 406 TS4 (har skiftet speedsensor). {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Peugeot 406 TS4'er fra 2002.
Den anden dag jeg skulle hjem fra Århus, var der pludselig ikke noget liv i speedometret eller i trip-/km. tælleren, ligeledes begyndte airbaglampen at lyse.
Tilbage i maj skiftede jeg speedsensoren i gearkassen, da speedometret sommetider fald ud/gik i 0 og som så fik airbaglampen til at lyse kort tid efter. Men nu står det så altså på 0 hele tiden og airbaglampen begynder at lyse - nogle gange lige kort efter jeg sætter tænding på og nogle gange først efter 4-5 km.
Jeg tænkte at den nye speedsensor allerede var gået i stykker, så jeg monterede derfor en ny igen i lørdags... MEN det virker stadig ikke smiley - er der nogen forslag til, hvad det kan være? (har hørt lidt om dårlige lodninger på printplader i speedometeret, men er det ikke kun (eller mest) på den gamle model 406?).
Evt. en der kan skaffe et ledningsdiagram/pin data - og gerne nogle måleværdier til udmåling af speedsensoren, for at finde ud af, om det er en ledning der er defekt.
Nr. pladen hedder: YM32626 og motorkoden er: 3FZ (EW12J4).
Håber I kan hjælpe.
Mvh. Brian :).

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Speedometer/airbag-fejl - 406 TS4 (har skiftet speedsensor).

Annonce