{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Ny(ere) Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro. {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude

Jeg sidder i den situation at jeg skal have skiftet min gamle 1998 Audi A4 Avant 1.8 ud med noget nyere og mere spændende.

Jeg går derfor at overvejer en 2008-2009 Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro, da de kan fåes inden for den prisklasse jeg leder. Mit spørgsmål er så, er der noget man skal være ekstra opmærksom på med denne model, ud over den generelle stand. Her tænker jeg primært på motor, gearkasse, kobling, etc.? (andre fifs er selvfølgelig også velkomne)

Tillægsspørgsmål. Jeg overvejer at få den OBD tunet, men kender ikke tolerancerne for hvad den kan holde til. En tuning kan skrue bl.a NM op over 600NM, men kan bilen rent faktisk holde til det, uden at der kommer alt for megen ekstra slitage (eller fejl) på den?

På forhånd tak smiley
/Flex


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny(ere) Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro.
  • #1   27. sep 2015 Prøv at kigge lidt på audiclub.dk. Der kan du læse meget om de forskellige motor.
    Mvh. Gert


  • #2   28. sep 2015 Tak for linket Gert smiley

    Desværre er der ikke megen aktivitet på deres forum og der er meget få (2) emner om 3.0'eren i den årgang. Mange roser den til skyerne, mens andre nævner dyre udskiftninger på almene sliddele hvor hele motoren skal ud for at skifte dem.

    Jeg tænkte at der måske var nogle der sad med god viden og erfaring herinde og måske kunne give mig et par hints til hvad jeg skal være opmærksom på, når jeg skal ud og kigge.



  • #4   28. sep 2015 Mange tak for svar Morten smiley

    Jeg vil sørge for at kigge på service historik og tjekke op på kæderne.
    Det er lige præcis sådan nogle råd som jeg leder efter, da hver enkelt bil jo ofte har specifikke skavanker som man skal være opmærksom på.

    Mht. tuning, så var det kun en overvejelse. Jeg tror at følelsen af om den er lidt kedelig eller ej, afhænger af hvad man kommer fra og min gamle 1.8 er bestemt ikke det mest spændende at køre rundt i. Jeg kunne godt vælge en med mere umph, men da konen også skal kunne køre den, så skal det også være noget som hun tør sætte sig bag rattet i. Og nu er jeg vild med Audi, så udvalget er begrænset.


  • #6   28. sep 2015 Det meste er lige netop personlig smag, og jeg er selv helt vild med netop Audi. Og det handler jo også om at have et praktisk stykke (dyrt) legetøj som man er glad for. Havde jeg ville købe ene og alene med pengepungen, så havde den nok stået på Hundai i40 eller sådan noget smiley

    Jeg har overvejet at importere en fra Tyskland, da man ofte får både lavere kilometertal og mere udstyr for de samme penge. Problemet er at jeg ikke rigtig kan gennemskue hvor meget afgiften præcis er på (de forskellige steder jeg har kigget har den svinget med omkring 30k), og så risikerer jeg at ende med at betale mere end jeg regner med og kunne reelt måske have fundet den samme bil herhjemme - men med meget mindre bøvl (jeg har aldrig importeret før). Og hvis jeg skal igennem et firma for at importerer, så bliver det hurtigt dyrere endnu.



  • #7   15. nov 2015 Det med kæderne skal du være opmærksom på (alle 4) .... Minus ved og købe en der har trillet få km, kan være af de netop ikke er skiftet... 25000-40000 af de røde sedler har jeg set tilbud på!!....
    Så man kan sige af hvis du har en med flere km, hvor det evt er skiftet( og kan bevises), ville måske være bedre?.
    Hørte en A6 for 2 måneder siden med løse kæder- er selv Audi ejer- og det skar sku i hjertet.
    Det vidst noget med det kommer/kan komme når den har kørt 150000/250000.
    Ved godt det et semi svar.

    Nyt kædesæt er af bedre kvalitet/ stærkere, og mine mekaniker venner siger af du så ikke skal skifte det igen :).
    Udover det er der en heftig vægtafgift som du vel er opmærksom på.. Regn med ca 11000 om året...


  • #8   17. nov 2015 Tak for svaret Kenni. Jeg har dog besluttet mig for at det skal være en 2.0 TFSI Quattro i stedet. Jeg kører simpelhen for mange korte ture til at en diesel kan betale sig. Den kender jeg også problemerne med og kan tilkøbe 3 års 100% garanti (og hentet fra Tyskland).

  • #9   17. nov 2015 Okay så smiley det også en fed model.. Altså B7 ikke? Har selv overvejet sån en... Deres pæneste model til dato.. smiley

  • #11   17. nov 2015 Morten- er det så ikke en nyere model med et højere km/l tal..? (Altså en 05-07 med 180 til 225 hk)

    Jeg har en 1,9 TDI-130.. Giver lige nu 7400 om året, hvilket er fuldstændig vanvittig..


  • #12   17. nov 2015 Det er en 2009 B8 2.0 TFSI Avant Quattro 211hk jeg har kig på. Og jo - den skal selvfølgelig chippes smiley

    3.0 TDI versionen kører godt nok lidt længere på literen, men til gengæld kører jeg ikke langt nok til at det kan betale sig, den grønne afgift er næsten det dobbelte og forsikringsselvskabet synes at det skal være langt dyrere at køre en 3.0 selv om de har nogenlunde de samme heste. Nå ja, og så er den dyrere at importerer også.


  • #14   9. jan 2016 Okay så Morten smiley ,..

Kommentér på:
Ny(ere) Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro.

Annonce