{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Luftmasse måler 2.8 vr6 forskel?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Er der nogen der ved, om der er forskel på luftmasse målere på vr6'ere??

Jeg har en 93'er model 94 med ny model tænding, jeg tror luftmasse måleren er defekt, og vil derfor købe en anden. Motoren der sidder i er fra en Passat årg. 95/96/97 det kan jeg ikke rigtig finde ud af, men også med ny model tænding.

Det er luftmasse måleren fra den gamle motor jeg kører med nu. En af mine teorier er, at de to årgange eller bil modeller ikke kører med samme luftmasse måler, og derfor kører den ikke ordentligt.

Da den gamle motor stod af, har den spyttet olie op i indsugningen, og derfor er der muligvis kommer lidt olie ind i luftmasse måleren. Jeg kunne ikke direkte se den havde fået olie, men røret/slangen fra gasspjældet til luftmasse måleren havde olie indvendigt.

Det skal lige siges at bilen kører, og når jeg tager stikket af luftmasse måleren, så går bilen ud.


Men hvis ikke det er den der er defekt, så ved jeg ikke hvad det er.


Bilen kørte ujævnt i alle omdrejninger, små ryk ikke noget voldsomt. Når den skulle arbejde i området 3800 omdrejninger og op, så er det lidt som om den mister pusten. Accellerere men ikke som den burde.


Jeg har sat et åbent filter på, eneste forskel er, at den går en smule mere jævnt i de lave omdrejninger, ellers er alt det samme.


Jeg har tjekket kompressioner, dyser, benzin trykket, tændrør skiftet, ved ikke om der er andet.


Håber en kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luftmasse måler 2.8 vr6 forskel??
Kommentér på:
Luftmasse måler 2.8 vr6 forskel??

Annonce