{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.044 visninger | Oprettet:

ESP + ABS lampe (+ (!) ) {{forumTopicSubject}}

God aften BG.

På vej hjem på motorvejen i dag, begyndte både ESP og ASB lampen at lyse samtidig på min Ford Mondeo 2,5 V6 fra 2002.
Det skete lige da jeg skulle til at kører ind på frakørslen og bremse ned,
Jeg mærker en smule "hakken" i bremsepedalen, og efterfølgende lyser begge lamper konstant.
Samtidig med begynder håndbremslampen at blinke med mellemrum, uden at lyse konstant.

Jeg har for ca 3 mdr siden fået komplet nye bremser både foran og bagven (klodser og skiver)

Nogen ide om hvad fejlen kan skylde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ESP + ABS lampe (+ (!) )
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   17. okt 2015 Jeg ville tjekke ABS ringene først.. Når du siger det hakker lidt i bremsen, så er det en typisk fejl.
    Og ABS fejl giver også fejl på esp da det bruger bremserne til at styre bilen smiley

• #2   17. okt 2015 jeg tror også at en abs ring er knækket, abs og esp bruger samme følere, derfor lyser begge lamper.

• #4   17. okt 2015 Men hvorfor blinker lampen til håndbremsen så også?

• #6   17. okt 2015 det er rigtigt jk, for lidt strøm kan også gøre det.

• #7   17. okt 2015 Jep, det kan også være for lidt strøm, samme skete på min A6 engang jeg havde fået afladt batteriet lidt for meget. Da jeg startede bilen, kom samtlige bremsefejl frem, og alt var normalt da der blev banket strøm på.

• #8   17. okt 2015 Heh, sjovt. Min A3 gør det faktisk også. Startede i går da jeg startede bilen. Har ikke lige fået kigget på det. Antispin virker fint, har ikke lige testet ABS. Aner ikke hvad problemet er, skal lige have en tester på.

Thimo skulle du slette koder først, eller forsvandt lamperne selv? Har kørt mange små ture på det seneste pga arbejdet, men har kørt omkring 80 km i dag, og lamperne lyser stadig. Batteri burde være fuldt opladt.

• #9   18. okt 2015 Fejlene forsvandt så snart bilens generator overtog, og der har ikke været noget siden. Nyere biler med Can-Bus er meget følsomme over for spændingsforskel, så idét jeg startede bilen, registrerede bilen ikke alle sensorerne pga. for lav spænding, da starteren tog det hele.

Kommentér på:
ESP + ABS lampe (+ (!) )

Annonce