{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Koebben
Koebben
Følgere: 21 Emner: 44 Svar: 71

Mazda 626 vil pludselig ikke starte {{forumTopicSubject}}

I går blev min gamle MazdMazda 626 (1,8 benzin) fra '95 påkørt bagfra i venstre side, mens den holdt stille. Der kom en ordentlig bule, men ellers intet. Skadevolder erkendte og tog det roligt, og det kommer til at blive en forsikringssag, helt efter bogen.

Jeg kørte hjem uden problemer. Det mærkelige er nu, at efter et par timer hvor bilen har holdt stille, vil den nu ikke starte. Der er strøm på, og starteren kører, men motoren springer ikke igang.

Jeg ved ikke om det er et fuldstændigt tilfældig sammentræf, eller om påkørslen har noget med dette at gøre. Jeg tænkte, om der måske var en brændstofslange, som havde revet sig løs, men når jeg kigger under bilen kan jeg intet se.

Nogle bud? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 626 vil pludselig ikke starte
  • #1   5. nov 2015 Er der gnist?
    Er der benz tilførsel?

Tjek de 2, jeg vil jo som du selv siger tro det er benzinen den er gal med. Måske kan pumpen være kommet til skade af påkørslen eller et eller andet?

• Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #2   5. nov 2015 Nok brændstofpumpen der er død. Kører pumpen når du sætter tænding på? Omme fra tanken. ?

• Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

#3   5. nov 2015 Om pumpen kører når jeg sætter tænding på - altså om jeg kan hører den? For der må jeg melde pas. Men det giver god mening hvis det er pumpen den er gal med.

• #4   5. nov 2015 Ja, typisk så kører pumpen lige i kort tid når man sætter tænding på, men kan være svært at høre. Evt få nogen til at hjælpe dig med at sætte tænding på mens du lytter

• Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #5   5. nov 2015 Ja nemlig. Gør som Morten f siger. Det er fremgangsmetoden. Den kører ikke hele tiden som regel. De kører omtrent 5-10 sek max. Og hvis du stadig er i tvivl så løsn brændstofslange. Altså den på fødesiden og se om den giver lidt når der kommer tænding på og når motoren drejer rundt. En mulighed er også relæet til brændstofpumpen. Prøv at bank på det og tjek sikringerne til pumpen. God fornøjelse og pas på ikke få benzin i øjnene når i prøver. Der kan være meget tryk på afhængig af systemet på den.

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #6   5. nov 2015 Vis der skal forsikring over skal du helst lade være med at pille ved den før taksator har set på den for ikke at skabe nogle misforståelser

• Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

#7   6. nov 2015 Bilen bliver afhentet i dag og forsøgt repareret, så den kan køre, og ellers kommer der en lånebil. Tak for svarene! smiley

Kommentér på:
Mazda 626 vil pludselig ikke starte

Annonce