{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Speedometer fejlvisning Fiesta 2015 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Ford FIesta 1.0 ecoboost fra 2015.
Det er en Titanium X med hjulstørrelse 205/40R17 fra fabrikken.
Jeg har nu invisteret i et sæt orginale sæt hjul 195/50R15 her til vinter.
Jeg har ikke målt fejlvisningen på mine sommerhjul, men på mine vinterhjul (195/50R15 ) har jeg ca. 10 % fejlvisning på speedometeret ved 100 Km/t.
Ved at sammenligne rullediameteren på de 2 sæt hjul, er mine vinterhjul 3,32 % mindre en mine sommerhjul. Så jeg er klar over at der vil være en lille smule mere fejlvisning, kontra mine sommerhjul.
Men da vinterhjulene er standard størrelse, vil jeg lige høre jer andre som køre med samme størrelse hjul (195/50R15) hvor meget fejlvisning i har.
Kan man med en Ford tester vælge hvilken hjulstørrelse bilen har monteret, og måske derved få en mere nøjagtig visning af hastighed ?

MVH
Lars

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedometer fejlvisning Fiesta 2015
  • #1   7. nov 2015 Alene på dine alm. sommerhjul, i den "korrekte str". er der speedometer fejlvisning, altså bilen kører lidt langsommere end hvad speedometeret fortæller dig.

Det har du så boostet, ved at montere mindre hjul på. Så det er nok meget normalt.
    Om du kan rette dækstørrelse kontra speedometer det må guderne vide, men jeg tvivler smiley

• #2   7. nov 2015 Jeg er udmærket klar over at der er fejlvisning på alle speedometre, da det er vedtaget i EU. Men da mine vinterhjul er en original størrelse, dvs. de fiesta'er med mindre udstyrs varianter køre med samme størrelse, kunne det være sjovt at høre hvor meget deres fejlvisning er. 10 % fejlvisning synes jeg er ret meget, selvom det er er tilladt.

• #3   7. nov 2015 Du kan få kodet ind i bcmii hvad du kører med af dækadresse hos ford... Ved faktisk ikke om det ændrer din fejlvisning i speedometeret?? Jeg har ved 100kmt målt mig til 96 på gps med mine standard 205/40-17 men lagde godt mærke til den står kodet til 195/50-15 sidst da jeg kodede mit autolys ind på den.. Kan være det skal prøves at ændre det..

• #4   7. nov 2015 Dækadresse= dækstørrelse

• #5   7. nov 2015 tak for svar. Det er da et forsøg værd at få Ford til at se hvad størrelse hjul den er kodet ind til og se om det hjælper evt. at ændre det.

• #6   7. nov 2015 Jeg er ikke inde i Ford, men på min Corsa kan jeg kode enten omkredsen af mine dæk eller gå efter standardmål. Herefter kører speedometeret efter det (dog stadig med at den viser 5 km/t forkert). Så mon ikke man kan klare det?

Du kan evt. investere i en uoriginal Ford tester på eBay. Så slipper du for dyre regninger på det hos Ford. Min OP COM tester kostede 200 kr og jeg har altså regenereret partikelfilter, slettet fejl, kodet dækstørrelse, kodet selealarm osv. En god investering.

• #7   7. nov 2015 Jeg har overvejet at invistere i sådan en tester. Ellers må jeg lige prøve om vores bosch tester på arbejdet kan klare det smiley

Kommentér på:
Speedometer fejlvisning Fiesta 2015

Annonce