Vand tryk køler {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har skiftet termostat i min Ford Mondeo, grundet at den ikke kunne lave varme i kaninen. Nu har jeg så fået en hel ny sat på men når at jeg fylder vand på så kommer vandet ikke længere ind ind i motoren hvor at det så står og koger ind til at det skyder tilbage og kommer op af beholderen, vandet kommer slet ikke ud i køleren og blæseren går ikke igang når at temperaturen stiger. Selv om at jeg næsten har tappet alt vandet af bilen da jeg skiftet termostaten så kan jeg kun fylde beholderen op til halv og når jeg så starter motoren så synker det ikke, der sker først nået når at det hele skyder bag ud.
Ved nogen hvad det skyldes og hvad jeg skal gøre for at udbedre det?
feb 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 230
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
feb 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 230
Hvad gør det?
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
feb 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 230
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Hvordan har du undersøgt at den virker??
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
feb 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 230
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 830
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 413
feb 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 230
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
feb 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 230
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Mig bekendt er kredsløbet til varmeapparatet kun fra motor og til varmeapparat, ellers ville der jo aldrig komme kabinevarme før end motoren var driftsvarm.
Altså på den måde, at termostaten kun åbner op for kredsløb ud til køleren når motoren ikke på anden måde kan komme af med varmen.
Og ellers ville det jo godt nok blive en kold fornøjelse at køre i sådan en om vinteren
Det er derfor jeg tænker at der er noget andet galt med din bil, fx en defekt vandpumpe.. Eller en stoppet omløbsslange, eller en slange der bare ikke er luftet ordentligt ud fra starten af.
Desværre er en defekt toppakning heller ikke et dårligt bud
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
Termostaten opretholder en komstant kølevandstemp, 88/92 grader eller deromkring..
Hvis denne er lidt åben hele tiden, vil vandet sive ud i køleren heletiden, og fartvinden køle den drastisk ned.. Tro mig det gør en forskel om vandet kun er 75. Grader i varmeapperat, komtra 90. Du har spjæld i bilen som styrer hvor meget af denne varme du skal have ind.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 413
Og hvis den har kørt uden vand, er toppakningen nok gået.
Af med kølerdækslet, start bilen, skyder den vandet ud når du gir gas er toppen eller toppakningen gået.
feb 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 230
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Men du må have lavet en monteringsfejl? For nu kan vandet jo slet ikke cirkulere?
Luk op til termostaten igen, kig på tingene, og finder du ikke nogen fejl, så prøv at samle igen UDEN termostat og se om du så kan lufte ordentligt ud.
Biler KAN være værre end kvinder somme tider
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 413
Vand tryk køler