{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Kontakt til tågelys? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at min søster har været til syn med sin gamle Carina E. Det er blevet betinget godkendt.
Grunden er bla. at kontakten til tågelyset bagpå ikke virker. Jeg har søgt med lys og lygte efter en original kontakt, men det er ikke lykkedes mig smiley

Mit spørgsmål lyder så.
Hvad er reglerne for disse tågelygter og tilhørende kontakt. Må jeg bare skifte den originale med en tilfældig ON/OFF kontakt, eller er der nogle specifikke regler der skal overholdes?

Kan heller ikke finde noget diagram over den originale, der er 10 ben i stikket. Derfor tænker jeg at det ikke bare er lige til at opfinde sin egen kontakt.

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontakt til tågelys?
  • #1   15. nov 2015 nu ved jeg ikke helt om det er det samme. men har oplevet på en corolla, hvor at jeg egentlig havde dømt kontakten død, men hvor det viste sig den manglede en stel i stikket ? det kunne jo også være det kunne være det smiley

  • #2   15. nov 2015 Mit virkede ikke på min vectra b, der kunne jeg bare nøjes med at fjerne knappen/blinde den af, også var alt helt iorden med syns hallen. Det var så også på en vectra b hvor tågelyset sidder i samme fatning som baglyset, i sådan en 2 i 1 pære, man normalt bruger til baglys/bremse lys

  • #3   15. nov 2015 #1

    Kontakten er desværre død. Det er "selvholdet" der er knækket.

    #2

    Det kunne godt tyde på at det er sådan noget der også er lavet på sådan en Carina E. Kan ikke finde andre årsager til at der skal være hele 10 ben i stikket.


  • #4   15. nov 2015 ja okay smiley

  • #5   15. nov 2015 prøv her inde: http://193.28.149.106/#/
    der skal nok være en


  • #6   15. nov 2015 Mon ikke der står sådan en Toyota hos ophuggeren, hvor du selv kan få lov at afmontere kontakten. Biler med en vis alder, kan man som regel selv få lov at pille tingene af. Mvh. Gert

  • #7   16. nov 2015 Der er ikke noget til hindre for at sætte en uoriginal kontakt i, du skal bare kigge i din baglygte(hvilken farve ledningen til tågelyset har)
    Og så fonde den samme ledning omme bag kontakten, mål den lige igennem, så du er sikker på at det er den rigtige.

    Nu ved jeg ikke om du ved hvordan man bruger et relæ, men sådan er bør du bruge.

    Men i princippet tager du bare strømmen fra kørelys eller tænding, og så over kontakten.

    Husk lige at få sat ledningen til lampen i indstrumentbordet på kontakten også smiley


  • #8   16. nov 2015 er den med træk kan du godt risikere at tågelys ledningen er flyttet ned i stikket

  • #9   18. nov 2015 Mange tak for jeres svar allesammen.

    Jeg endte med at køre en tur forbi Slagelse Auto ophug, dom havde en kontakt magen til den defekte liggende til små 100 kr. Så nu er det punkt klaret.
    Fik dog lige læst syns rapporten igennem selv og kan se at bilen så også lige forurener for meget smiley

    Kvinder altså.


Kommentér på:
Kontakt til tågelys?

Annonce