{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Daniel S
Daniel S
Tilmeldt:
14. dec 2015
Følger: 7 Emner: 2 Svar: 3

BMW e36 - 325i elektroniske dele {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

beklager hvis det er den forkerte kategori, er helt ny til bilgalleri. smiley

Jeg har købt min første BMW e36 325i, og aldrig ejet en BMW før.

Der er dog nogle småting jeg gerne vil have fixet / skiftet da de ikke ser helt ud til at virke som de skal
skal lige siges jeg aldrig rigtig har haft købt reservedele til min tidligere bil, da den altid har fungeret.

Fejl:
- Speedometer er helt ude at skide, den ser ud til at vise forkert hastighed og ingen lys i.. vil derfor gerne have fat i et nyt.
- Ser ud til at der er forsøgt at lave elektroniske ruder i, men ikke gjort færdigt. tror man skal bruge nogle elmotorer til dette
- Soltaget ser heller ikke ud til at køre, måske en elmotor fejl?

Kan i anbefale nogle steder man kan få fat i sådan nogle?

Mvh

Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e36 - 325i elektroniske dele
  • #1   14. dec 2015 schmeidmann.dk

    billigst og hurtig levering,.. nogen vil sige Koed.dk men gider ikke deres "brugt" dele side, fandme umulig at finde rundt på

    Elruder er rimelig simple at montere i en e36 da den vender strømmen over kontakter så det laves forholds vis simpelt, men hvis bilen er udstyret med soltag fra fabrik er den også født med elruder foran som minimum

    ellers slå dit stel nr op på en Vin Decoder og se udstyrs listen


    og ellers lige nu er du på et Stadie hvor man UMULIGT kan hjælpe dig ... mål strøm start ved forbrugeren og gå baglæns i ledningsnet og til sidst ender du ved en sikring du kan måle.


  • Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 7 Emner: 2 Svar: 3
    #2   14. dec 2015 Tak for dine tips, ved godt den nok ikke er skide nem at hjælpe, var lidt usikker på hvilken slags information i skulle bruge.. men jeg tager udgangspunkt i det du skriver og får undersøgt tingene smiley

    Tak for hjælpen!


  • #3   15. dec 2015 Inden du lige begynder at skifte speedometer osv. så lån lige et andet, sæt stikkene i bagi og se om samme fejl sker.. Der er så mange der har ødelagt E36-ledningsnet igennem tiderne fordi de har fejlmonteret plasmaskiver, blåt lys og andet bavl.. Det er mere så du ikke bruger penge på et nyt speedometer, hvor det egentlig var kabelarbejde du skulle bruge penge på istedet.

    Soltaget kan have flere fejl. Det kan sidde i spænd, der kan være knækket tænder i motor eller også får det måske bare ingen strøm. Få målt efter først og se om der kommer power derop overhovedet. Igen, det er en gammel bil hvor der kan være løbet vand ind under slidte lister og så skal der laves elektronik i stedet for mekanik smiley

    Håber for dig det ikke er en bil hvor ledningsnettet er splittet ad i atomer, for så kan du ligeså godt købe nyt.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   15. dec 2015 Schmiedmann og koed er de 2 største og eneste i landet, og begge har deres fordele og ulemper..
    Jeg har handlet meget hos begge, og har altid modtaget det jeg har bestilt smiley
    Men følg de andre råd der står i tråden, så går det nok ikke helt forkert


  • #5   15. dec 2015 Hvis du har problemer med at cruisecontrol og/eller abs er lidt funky, kan dit speedometer problem godt være en abs sensor i (tror det er højre) baghjul.
    Men har du ikke de nævnte fejl er det nok mere sandsynligt at det er en fejl omkring selve speedometeret.

    Og som de andre: schmiedmann, koed og ebay, det bringer dig langt.


  • Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 7 Emner: 2 Svar: 3
    #6   16. dec 2015 Tak for svar alle sammen.

    Jeg har været i dialog med Schiedmann i Odense, og de får besøg af mig med den nye BMW smiley

    God dag alle sammen!


Kommentér på:
BMW e36 - 325i elektroniske dele

Annonce