{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Audi a6 1.8t 97, køler ikke {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg kørte den anden dag ca 200km i min audi A6 1,8t fra 1997, da jeg så skulle hjem fra en kammerat, (bilen er varm normal temp), accellerere jeg, 1gear ca 6000omdr, 2gear når ca 2300omdr så giver den en hakkelyd (trækker ikke men brummer bare fra motoren), 3gear ca 5000omdr, også i 5 og køre normalt, så køre jeg 1-2 km og kigger på speedometer, også er den steget til tæt på 100 grader i temp. jeg stopper bilen går ud og kigger efter læk på kølersystem men der er ingenting, kigger så på turboen og den er HELT rød (der sidder en NY std turbo på, ca kørt 3000km), jeg lader så lige bilen blive lidt kold, og køre langsomt hjem, HELT UDEN AT LAVE TRYK, den holder så temp på ca 100grader, når jeg kommer hjem åbner jeg igen for klappen hvor turboen igen er helt rødglødende, dette uden jeg har klappet speederen i bund... når jeg åbner for vandet så koger det fuldstændig sindsygt.. jeg prøvede så at lade den køle helt af, åbne låget på vandet og tænde bilen, der gik ca 15-20 min så begyndte det at ryge fra vandbeholderen, men det lugtede ikke af udstødningsgasser, så HÅBER ikke det er toppakningen... efterfølgende virkede varmen heller ikke inde i bilen, varmeapparatet er lige blevet skiftet og har fungeret fint indtil da... det lader til der ikke er cirkulation i vandet som ligger i motoren, så det ikke ryger igennem køleren...

Har i en ide til hvad det kan være? smiley

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi a6 1.8t 97, køler ikke
Kommentér på:
Audi a6 1.8t 97, køler ikke

Annonce