{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Citroen Jumper kan ikke holde sig i gang. {{forumTopicSubject}}

Vi har en 96 Jumper 2.5 TD autotransporter på jobbet, som ellers har været trofast, men indenfor det sidste års tid er den blevet dårligere til at holde sig i gang når den er kold.
I starten var det kun når den var under halv fuld og havde stået weekenden over, så vi fyldte den altid bare.
Men nu er det et problem hver dag, også selvom den er fuldt tanket, at man kan starte den, og den springer i gang, så går der 2 sekunder, så går den ud, som hvis man slukker for nøglen.
Kan ikke se der er utætheder på nogle slanger eller ved tanken, men vi havde skiftet tanken for flere år siden, pga. utæthed, kan det mon være noget der`?
Den kørte dog perfekt lang tid efter tanken havde været af og på igen.
Hvis nogle kan hjælpe med at finde diagrammer over motorens brændstofsystem, vil det være lækkert, da jeg synes det er begrænset hvad jeg kan finde via. Google.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen Jumper kan ikke holde sig i gang.
  • #1   5. jan 2016 Nu KAN det jo være startspærre.

• #2   5. jan 2016 Tanken har strejfet mig, men håndpumpen bliver ligeledes blød når den går dårligt og vi kan "pumpe liv i den" om morgenen ved at pumpe på håndpumpen indtil der kommer liv i den og den bliver varm smiley

• #3   5. jan 2016 Hvad skal I med en autotransporter når I ikke kan reparere en bil?
    Nå, men jeg vil tro at det er utætheder i sugeslangen til brændstoffet. Det kan dog også være i returen at den er gal, således at brændstoffet løber i tanken og systemet bliver fyldt med luft "baglæns".
    Og hvis det er den vej rundt, kan man ikke lig umiddelbart se fejlen. Af med slangerne og undersøg dem.
    Hvis slangerne kan skilles ad tæt ved motoren kan man jo evt prøve med en dunk med brændstof og så lade motoren blive forsynet derfra, som en test.
    Har sådan en årgang startspærre?? Det tror jeg ikke, men jeg ved det ikke smiley

• #4   6. jan 2016 Deres Jumper er med startspærre, hvis jeg husker rigtigt. smiley

Evt. defekt returløbsventil - hvis den da kører med en sådan.

De er i øvrigt pladeværksted. Ikke mekanisk værksted. smiley

• #5   6. jan 2016 Okay, ta lige den nr 627 smiley

• #6   11. jan 2016 smiley Fejlen var... Ehm. Noget med et "loop" der sidder for enden af topstykket på sådan en djævel. Bypasser man dette, starter bilen perfekt. Jeg er sikker på Cawdy vil forklare senere. smiley

Kommentér på:
Citroen Jumper kan ikke holde sig i gang.

Annonce