{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Seat toledo kabinelys hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Bg,

Bil: Seat Toledo 1,8 20V 1999

Når jeg låser min bil op med fjernbetjening tænder de 2 lamper på bagsædet helt fint. (gør de også når man fx åbner dørene)
Men lyset foran ved føre/passager sæderne tænder lyset ikke, lampen er sat i den position hvor det burde tænde når døren åbnes eller bilen låses op.
Kan tænde det manuelt så pærerne virker helt fint alle sammen.

Så mit spørgsmål er om der sidder en føler til det lys et sted som kan være defekt eller?

JuniorM...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat toledo kabinelys hjælp
  • #1   27. jan 2016 Hvis det var mig, ville jeg poppe lampen ud af himlen, og måle bagpå med multimeter, det kan jo sagtens være den mekaniske knap som er løs eller knækket.

    Det i hvert fald nemt lige og tjekke smiley


  • #2   27. jan 2016 Lars S

    Hvilken mekanisk knap?? Hvor sidder den?
    Og selve lampen virker jo i alle stillinger undtaget den stilling hvor det burde tænde når bilen låses op, eller når dørene åbnes.


  • #3   27. jan 2016 Går ud fra det er sådan en fætter du har (se billed)

    De knapper på billedet kaldes mekaniske knapper(men det er irrelevant i denne sag), hvis du har et multimeter kan du måle bagpå om der er 2 ledninger der har + (positiv) når du har sat den til at tænde når dørene åbnes.

    1: pil lampen ud(men lad stikket sidde i lampen)
    2: sæt den til tænd når dør er åben
    3: åben dør
    4: mål om der 2 ledninger der strøm i.

    Hvis der 2 ledninger med strøm i = så er det nok nede i et relæ eller en sikring
    hvis der ikke er = køb ny kabine lampe



    profilbillede
  • #4   27. jan 2016 man kan bruge en skruetrækker til at tage en ud (husk at vaske finger/værktøj først sorte finger kan ses bagefter)

    profilbillede
  • #5   27. jan 2016 Mage tak Lars S,

    Det vil jeg lige prøve i weekenden.
    Mange tak for den detaljerede forklaring smiley

    skriver lige hvis det løste problemet...

    Jeg har heldigvis sådan et fint set plastik interiør værktøjs set til netop sådanne en opgave.

    JuniorM...


  • #6   27. jan 2016 No problem,

    lige en note, når du har åbnet døren går lyset ud efter nogle minutter, så åben og luk døren jævnlig mens du måler smiley


  • #7   27. jan 2016 Det vil jeg lige huske, men kan jo som sagt følge med i om de burde være tændt eller slukket, da de i bag jo virker. ??

  • #8   27. jan 2016 Det rigtigt, vil mene at det lys bagi og dem foran er (samme ledning) dvs jeg hælder mest til en løs forbindelse i stikket eller også er lampens knap i stykker.

    Men vent lige med at købe en ny kabine lampe, da jeg lige skal checke noget på min egen bil for at være 100% er lidt i tvivl om det aktivers ved stel eller +.

    Vender lige tilbage.


  • #9   27. jan 2016 Okay fedt, også lidt mærkeligt at det skulle være selve kontakten da den jo aktivere de 2 i bag??

  • #10   27. jan 2016 Okey, har lige været ud og rode med det selv.

    som vist på billed skal du have glasset af (med fingerne)


    profilbillede
  • #11   27. jan 2016 2 skruer skal fjernes.

    profilbillede
  • #12   27. jan 2016 så tages lampen ud i siderne.

    profilbillede
  • #13   27. jan 2016 3 ledninger markeret med nummer:

    1 = dør lys, den skal lave stel når dørene åbnes
    2 = konstant strøm
    3 = konstant stel


    profilbillede
  • #14   27. jan 2016 Fedt, (hvorfor er der ikke flere som dig på BG? mange andre ville bare have skrevet GOOGLE ER DIN VEN!!)

    STOR hjælp, skal nok melde tilbage med hvad jeg finder ud af....


  • #15   27. jan 2016 Google har sku ikke altid svarene, og hvis den har så det på et sprog man ikke forstår. smiley

    Held og lykke med det.


  • #16   27. jan 2016 Mange tak ??

  • #17   28. jan 2016 Lars S

    Så fik jeg lige set på det lys problem i dag, fik det til at du med hjælp fra din guide.
    Selve kontakten til at skifte mellem konstant lys og lys når dørene åbnes var halv defekt, skiftede loft lampen og så er der lys??

    Mange tak for din hjælp.

    JuniorM....


  • #18   28. jan 2016 Du skulle tilfældig vis ikke også have en ide til noget kabelføring fra luftventiler og til strøm?

    Projektet går ud på at jeg har købt luft ventiler fra en Audi a3 8l med lys i regulerings knappen. Har så lige nu haft de standart ventiler ude af bilen for at se hvad der er at gøre med, og der er jo ikke ligefrem hul til kabler ej heller en vej til at splejse dem sammen med fx el bagrude kontakten (da jeg vil have at de skal skrue op og ned for lysstyrken lige som alt andet kabinelys gør når jeg regulere på knappen til det).

    Har du prøvet noget ligende? Eller kender du en som har (eller bare er god til sådanne projekter)

    JuniorM...


    profilbillede
  • #19   28. jan 2016 Det var da altid noget at det var en billig fix med kabine lampen.

    Med hensyn til ventilationerne har jeg ikke roddet så meget ved, men det som du nok skal tjekke hvor mange volt og ampere de skal have.

    kan være de ikke trækker ret meget så du kan stjæle strømen fra noget andet i instrumentbordet.


  • #20   28. jan 2016 Ja det var lidt min plan.

    Men igen tak for hjælpen...


    JuniorM...


  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 19
    #21   7. feb 2019 Siden du har tjek på de der biler- et lysrelæ i en toledo- hvor sidder det?- fjernlys virker kun ved overhalingsblink og ikke ved stilling "fjernlys" på armen- tænker sikring/relæ, men har ikke værkstedsbog, og da vw elsker komplicerede løsninger, kræver det formodentlig noget pisse avanceret- er vant til fiat punto som er totalt forudsigelig og helt uden "funny games"

  • #22   9. feb 2019 #21
    Du skriver i en tråd der er tre år gammel
    Står det ikke i din instruktionsbog?


  • #23   9. feb 2019 Husk at lyskontakten skal stå på nærlys før fjernlys kan aktiveres, med lyskontakten på 0 er det kun overhalingslys der virker smiley

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 19
    #24   10. feb 2019 fandt ud af problemet- er nok faret vild i alle disse overflødige kontakter- min tidligere bil var en punto 1,1 fra 1996- så der er en vis overflod af indstillinger i en toledo- beklager jeres tidsforbrug- har ingen instruktionsbog-Mvh BSN

Kommentér på:
Seat toledo kabinelys hjælp

Annonce