{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  størrelse på udstødning
  • #1   27. jan 2016 Nej.. Men der er forskel på hvor meget modstand der f.eks. skal være i bagpotten osv..

• #2   27. jan 2016 Hej
    Ja selvfølgelig
    Større motor->større rør
    MVHKP

• #3   27. jan 2016 på en sug motor
    kan et udstødning blive forstor
    eller for lille
    og i begge tilfælde, med dårliger ydelse

• #5   27. jan 2016 Reservedels pusheren: ja vil give dig ret at når bilen er standart, er de ting som sidder på den mere end fine, men det er jo bare ikke det der er spørgsmålet.

Han spørger om man som hovedregel kan sige noget om hvor stor udstødningen skal være i forhold til motor størrelse.
    Fordi hvis du først begynder at tune på din standart bil, bliver din original udstødning da hurtigt for lille da der pludselig skal mere igennem, ikke fordi jeg er Expert på området og kan sige noget om at ved den motor størrelse og de HK skal din udstødning være den størrelse.
    Men det kommer jo hele tiden and på hvad der er formålet med det.

• #6   28. jan 2016 Okay. Tak for svar til de forskellige. Jeg arbejder til daglig i diesel motorer, og der skal rørerne på de traktorer gerne have en vis overstørrelse, så de kan komme af med den fede sorte røg smiley

Sagen er den at jeg har købt en lincoln town car fra 85 med en 5.0 V8 ford motor, men jeg er ikke helt tilfreds med motorens ydeevne. Jeg boede i USA engang og der havde jeg en bil præcis magen til og den trak noget bedre. Den havde dog dobbelt afgang, og den jeg har nu har kun enkelt afgang. Så jeg vil gerne lave den om, men jeg er i tvivl om hvad "reglerne" Siger i forhold til valg af størrelsen på udstødningsrørerne, potter osv.

• #7   28. jan 2016 2x2" er en fin størrelse på en US V8 smiley
    Og så bare et par gennemstrømningspotter og et "X" rør til at fordele slaget mellem cylinderrækkerne, så lyden og flowet bliver jævnt, så sku den være i vinkel, hvis det bare er en under 200hk 16v motor! smiley
    Tjek evt. systemet under min Caprice, der har jeg et billede af det 2x2" system jeg satte på den da jeg var 18, med en 327 og en 350cui V8er, med Corvette knast og 4portet karburator smiley

• #8   28. jan 2016 En 85' 302" Ford motor yder kun 130 hk.. Hvis du vil have mere ydelse skal der højst sandsynligt ske noget med topstykkerne, da den sikkert primært er begrænset der.. Derefter kommer knast, udstødning, indsugning og så kører du sikkert med tbi, hvilket jeg ikke ved så meget om, så der kan jeg ikke hjælpe..

• #9   28. jan 2016 2x2" er fint, men ville ikke vælge et x, da det er til højt flow og høje omdrejninger, hvilket ikke er tilfældet i denne sag.. Et h derimod ville passe.. mal udstødningen oppe ved manifoldene og lidt bagud, og kør en tur.. Derefter laver du h'et der hvor malingen er brændt mest væk, så er det optimalt..

• #10   28. jan 2016 OKay, det vil jeg prøve. Den Lincoln jeg havde i USA var også en 85´er, men den trak bare noget bedre. Hvad er foredelene ved at de to udstødninger skal sættes sammen med et H eller et X. Og hvorfor lige der hvor de bliver mest varme?

• #11   28. jan 2016 Man kunne få dem med dual exhaust fra frabrikken, men ved ikke hvor meget ekstra kraft der var i ved jeg ikke..

Lige hvorfor man sætter dem sammen med x ener h, har noget at gøre med scaveging effekt, men det må du selv læse lidt om smiley

Du kan evt lave et lille service på den, med tændkabler, tændrør, olie osv.. Ved ikke hvor meget elektronik der er på sådan en 85'er, men ellers skal der stilles tænding og karburator.. Det kan også hjælpe meget..

• #12   28. jan 2016 Søren H:
    Mener faktisk også det var H system jeg havde på Capricen, lavede X på min Sierra, med 2 bagtøjsbøjninger smiley
    Lyden bliver ihvertfald helt anderledes, performancen skal jeg dog ikke ku udtale mig om smiley

• #13   28. jan 2016 Okay, det må jeg prøve smiley Tak for hjælpen

• #14   14. dec 2024 Ved godt at det er en gammel tråd hvordan ser et h-stykke ud i forhold til x-stykket ?
    Har prøvet at kigge på nettet men synes ikke at jeg kan finde noget ?
    Mvh Troels

Kommentér på:
størrelse på udstødning

Annonce