1.142 visninger
|
Oprettet:
Golf 2 bremsepedal synker {{forumTopicSubject}}
Go'dag har sån en herlig gammel sag fra 1988 som lige har fået nye bremser foran og smurt op i bag
bremsepedalen kan man sagtens pumpe hård når bilen er slukket
starter man så bilen og pumper pedalen hård så synker den, og det går jævnt hurtigt..
kan ikke se nogle utætheder så gætter selv på noget forstærker evt?
eller skal den bare luftes ordenligt ud ?
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 107
Som udgangspunkt vis du ikke har skiftet nogle dele i bag kan det godt være en af dine slavecylinder i bag der driller. Tjek evt rundt om de gummimanchetter, der plejer de gerne at kan sive luft ind/ud.
mar 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 17 Svar: 967
mar 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 754
Jimmi: ja det har jeg godt hørt om før, har en Patrol hvor det også kan være et kendt problem
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
mar 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 754
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
mar 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 754
havde bare troet det ku være noget andet. man heller ik sikkert det det samme på min
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Virkningstest og tæthedstest., så er du ude over de spekulationer.
Der er direkte forbindelse mellem bremsepedal og hovedcylinder, så der skulle ikke gerne være noget som helst der skulle få en bremsepedal til at synke, når motor er startet og du pumper pedalen hård.
Vedrørende dine bremser i bag, så kan manglende justering eller slidte bakker osv. ikke have indflydelse på at en pedal synker når du først har pumpet tryk på., det vill kun have indflydelse på din pedalvandring når du trykker på bremsen første gang, dette kan du tjekke ved at trække håndbremsen og laden den forbleve trukket, og derefter tjekke om pedalvandring bilver kortere.
Ang. hovedcylinder, så når du pumper og pedalen er hård, ville den jo hvis den er defekt jo presse væsken forbi læberne i hovedcylinderen, og der vil det forblive med, så derfor vil den jo på et tidspunkt jo ikke kunne synke mere, hvis du har pumpet flere gange på din pedal. (til oplysning om hovedcylinder, så har jeg i over 35 år, aldrig endnu skiftet en hovedcylinder pga, en pedal der sank) selv om det er det folk skriver herinde 9 ud af 10 gange.
Ved mig har fejlen altid lagt et andet sted, eksempelvis, utætheder, eller ting der sider fast, ekslemelvis,, skiver det ikke sider fast til navet, bremseslanger osv.
Hvis det er ved hjulene kan du som hurtigste, fejlsøgnings løsning, starte med at klemme dine bremse slanger en efter en, til du kan opnå konstant tryk. som ikke synker.
Skal du finde ud af om der der hovedcylinderen, så kan du jo nemt og hurtigt klemme alle 4 bremseslanger af, og se om problemet fortrætter.
Nogen gange skal man tjekke og undersøge istedet for at gætte.
I øvrigt så er det sjældent at luft for en pedal til at synke, når der først er tryk på, og udluftning er jo kun et problem hvis du har haft åbnet for systemet, på væskesiden.
mar 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 754
Golf 2 bremsepedal synker