1.043 visninger
|
Oprettet:
Audi a4 b5 quattro {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
Ville lige høre om der er nogen her der ved hvordan audi a4 b5 quattro virker.
Kan have forskelige størlse hjul på for og bag, eller om de skal være 100% det samme?
Tænker også hvis man punktere om man så kan sætte et hjul på der ikke er samme størlse om de andre?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
Har du planer om at købe sådan en og punktere da?
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 67 Biler: 14 Emner: 27 Svar: 611
Den kører permanent 4 hjulstræk, det betyder at der er træk på alle 4 konstant. Kræfterne bliver fordelt gennem et midterdifferentiale, som på din model er et torsen differentiale, som leder størstedelen af kræfterne ud til den aksel som har størst friktion. Differentialet bliver også kaldt et tandhjulsspær.
Systemet er i øvrigt genialt lavet og ufatteligt stærkt.
Men du må endelig ikke sætte forskellige størrelser hjul på, heller ikke et mindre reservehjul, det slider meget hårdt på midterdifferentialet.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
Har ikke planer om at punkter men dét kan jo ske. Bare om det var en god ide og have 5 hjul af sommer og vinter dæk i stedet for 4 som jeg har haft til mine andre biler..
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
Det er en Haldex ting med Torsen diff, helt klart, at det IKKE er en viskose ting.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 67 Biler: 14 Emner: 27 Svar: 611
Golf 4 4-motion er med haldex kobling i bagtøjet.
A4 quattro er med torsen tandhjulsdifferentiale i enden af gearkasse, og med et traditionelt åbent bagtøj.
Men der findes flere varianter af Audi quattro systemet, som er forskellig fra model og årgang. Ligesom der er florskellige typer torsen differentiale med forskellige stigninger på tandhjulene, alt efter spærregrad og fordeling mellem for og bagaksel.
Audi a4 b5 quattro