{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Nye dæk + sænkning {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Vi skal have nye dæk på vores 17" sommerfælge til vores Corolla Verso, som en i min profil. Vi vil gerne have bilen sænket, 40/40-ish, med fjedre.

Min kærestes eksmand, der er Toyota mekaniker, gennemgik bilen den anden dag. De to snakker om at vi gerne vil have den sænket, samt at vi skal have nye dæk, og hans råd er så, at vi køber nogle billige dæk.

Jeg ville gerne have nogle ContiSportContact eller noget Ventus EVO, da jeg har gode erfaringer med dem, samt at de slet ikke er sååå dyre i 17". 600-700 kr, og det er alligevel dét der er mellem bil og vej, så synes det er ret vigtigt.

Han fortæller så, at de uanset hvad, vil blive slidt savtakkede og begynde at larme hvis vi sænker bilen. Så han ville bare købe nogle billige dæk, til f.eks. 300 kr.

Jeg har haft sænket mine to tidligere biler, og jeg har aldrig oplevet at de er begyndt at larme. De er måske blevet slidt en smule skæve, men har ikke oplevet larm. Jeg har altid fået lavet en 4-hjuls-udmåling og så har det bare spillet.

Nu er jeg ikke mekaniker, men kan man ikke bare gøre det samme på en Corolla Verso, eller hænger det ikke sådan sammen? smiley

TL;DR

Skal have nye dæk og sænket bilen. Vil dækkene blive slidt savtakkede, og kan det derfor ikke betale sig at købe dyrere kvalitetsdæk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæk + sænkning
Kommentér på:
Nye dæk + sænkning

Annonce