{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Tilmeldt:
17. jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Lyd v/ 80 km/t {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har netop lige købt en Audi A3 1.6 sportsback fra 2013. Når jeg rammer mellem 75-85 km/t og trykker på speederen, så kommer der en pivelyd.
Jeg har fået af vide, at det er en "normal" lyd pga. mellemrummet i tandhjulene ved netop den hastighed, men er der nogle der kan af - eller bekræfte det, og er det noget der skal fikses eller bare noget man må leve med, og sidst.. Hvad kan det være?


Håber på, at I kan svare smiley

God weekend.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd v/ 80 km/t
  • #1   2. apr 2016 Altså generator støj?

  • #2   2. apr 2016 Hvilke tandhjul? Prøv og se om den er der i andre gear, er det en 1.6 TDI ?

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   2. apr 2016 Hej og mange tak for Jeres svar.

    Ja undskyld, glemte at skrive det er en TDI (1.6) Lyden kommer primært i 4. gear, men kan også være der er i 3. og 5. når man er ved de 80 km/t.

    Jeg tror ikke, at lyden kommer fra generatoren, men er ikke sikker. Det skal lige siges, at jeg ikke har meget forstand på biler... Det er som jeg nævnte før, når jeg trykker på speederen.

    Ja har fået af vide, at det er pga der kommer luft mellem tandhjulene i 4 gear, at der kommer sådan en pivelyd.. Synes bare ikke det lyder så normalt, som det ellers lød til at skulle være.


  • #4   2. apr 2016 Okay
    Den lyd du oplever kan komme fra 100 forskellige steder

    Hjulleje
    Kobling
    Skæve dæk
    Generator
    You name it'


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   2. apr 2016 Ja..

    Det var mest for at høre, om nogen kunne bekræfte, at dette er en normal lyd som disse modeller har, eller har hørt om det før.


Kommentér på:
Lyd v/ 80 km/t

Annonce