Instrumentfejl på Ford Galaxy 2.0 Tdci fra 2006 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Ford Galaxy 2.0 Tdci fra 2006.
For noget tid siden begyndt jeg at få fejl på instrument panelet. Det viste sig ved at speedomenter og omdrejningstæller satte sig fast under kørsel. I starten blev problemet løst ved at slukke og tænde igen. Men efterhånden er det meget sjældent det løser problemet. Af og til virker det lige når jeg starter bilen. Men efter ganske få minutter sætter det sig fast igen. Det er alle visere. Det vil sige speedometer, omdrejningstæller. brændstofmåler og temp. måler. De digitale målinger såsom triptæller, udvendig temperatur, brændstofforbrig etc. virker alle fint.
Jeg har haft den til service hos Ford i Ballerup som målte om der var nogle sensorer der meldt fejl men fandt ingen fejl. Derudover kunne de ikke sige andet end at det skulle skiftes.
Inden jeg kaster 8.000 + arbejdsløn efter udskiftning af hele instrumentpanelet vil jeg lige høre om der er andre der kender til lignene fejl. Jeg har kigget på nogle amerikanske Ford fora og bl.a. fundet at nogle Focus modeller har haft samme problem på grund af dårlige lodninger i istrumentpanelet. Om det er årsagen her også har jeg ingen ide om.
Hvis nogen har erfaringer eller input er de meget velkommen
/Michael
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Instrumentfejl på Ford Galaxy 2.0 Tdci fra 2006