Astra kører kun på 3 cylindere? {{forumTopicSubject}}
Hejsa! Jeg har en Opel Astra F 1.6 8v fra 1998 som kun kører på 3 cylindere i tomgang..... Det startede med at en dag jeg havde været ude ved en kammerat, da jeg så er på vej hjem og kører ind i min indkørsel, går den bare i stå. Den kunne ikke starte igen, men efter 3. eller 4. forsøg startede den så. Da jeg skulle ud at køre dagen efter, virkede den meget mærkelig, den rystede meget mere end den plejede og den havde ingen kræfter. Når jeg kører på motorvej er den faktisk rimelig tjep. Jeg tog så tændrørende op for at se hvordan de så ud og de var alle sammen brune. Jeg prøvede så at tage en tændrørs hætte af adgangen, mens bilen stod i tomgang og når jeg tog tændhætten af cylinder 2, var der ingen forskel på motorgangen. Jeg prøvede så at se om tændrøret på cylinder 2 gnistede og det gjorde det. Jeg har så i dag været ude og købe 4 nye tændrør, men den kører stadig kun på 3 cylindere..... Hvad kan det være når tændrøret gnister og den føles rimelig hurtig på motorvej som om den kører på alle 4??
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 96
jan 2016
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 39
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
vis det er en af den type hvor motorstyringen sidder ved motoren på indsugninger er fejlen normalt i sele motorstyringen desværre kan kun afhjælpes med en ny
polobjørn
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 87 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 824
Hvis ikke - skift tændkablet tændrør og rotor samt dæksel
Lyder til en defekt toppakning
jan 2016
jan 2016
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 87 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 824
Er selv igang med at renoveret en astra