{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.497 visninger | Oprettet:

Thomas V
Thomas V
Tilmeldt:
21. apr 2016
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19

bagrude visker {{forumTopicSubject}}

min bagrude visker kører skævt.
Dens startposition er 5 cm højere oppe end normalt. Når den kører kommer den kun 1/4 op inden at det yderste af viskerbladet ikke har kontakt med glasset. Når armen er i 90 grader er de yderste cm. af viskerarmen over øverste glaskant. Og det sidste stykke rundt har det yderste af viskerbladet heller ikke kontakt med glasset.
Er der nogen der har erfaringer og dele på løsning af problemet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bagrude visker
  • #2   27. apr 2016 Det med at den ikke kan ramme hele ruden tænker jeg er en slap fjeder i armen, så den ikke trykker ordenligt på ruden. Det andet med at den er for højt oppe, kan du ændre ved at tage armen af og sætte på i rigtig position.

  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19
    #3   27. apr 2016 hvordan kan jeg ændre positionen. Der er 1 hul i armen man sætter ind over gevindstykket fra motoren

  • #4   27. apr 2016 Det er som regel en masse takker (a la et tandhjul), så den netop ikke bare kan drejes med en hånd - det ville jo være dumt hvis den var rund, for så kunne den. Du løfter den ud og sætter den på igen så den passer.

  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19
    #5   27. apr 2016 Et godt bud. Skal tjekkes i morgen

  • #6   27. apr 2016 Men det med at den ikke rammer hele ruden er fordi viskeren ikke trykkes ordenligt ind på ruden. Ny arm med strammere fjeder på smiley

  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19
    #7   27. apr 2016 Men hvorfor kører den op over lakken når den er i 90 grader

  • #8   28. apr 2016 Ahhh, på den facon. Det havde jeg ikke set. Jeg forstod det som om den hældte 5 cm længere oppe når den var nede og derfor kørte 5 cm ned på lakken når den kørte over på den modsatte side. Det kunne vel være et tegn på at den er for lang? smiley

  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19
    #9   28. apr 2016 det er den visker arm bilen er født med. Jeg mener at have læst et sted at det beslag motoren sider på, bliver slidt så selve motoren bevæger sig lidt ved brug. Jeg har bare ikke kunnet finde noget omkring dette. Lyder det som en mulighed?

  • #10   28. apr 2016 5 cm ud på lakken når den står lodret er rigtig meget - så visker den jo nærmest også bremselys og spoiler med. Det lyder ikke bare som noget der har givet sig lidt. Har du billede af det?

  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19
    #11   28. apr 2016 det kan jeg lave . Bilen er bare ikke hjemme lige nu.


  • #12   28. apr 2016 Super smiley

  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 19
    #13   28. apr 2016 den kører ved nærmere eftersyn ikke op over lakken. det var heldigvis synsbedrag. jeg har vedhæftet et par billeder af hvor man kan se at det yderste af viskerbladet ikke har kontakt med glasset.

    profilbillede
  • #14   28. apr 2016 Ny arm med en stram fjeder, så kører den smiley

Kommentér på:
bagrude visker

Annonce