{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.021 visninger | Oprettet:

Fejlmeldinger på Audi / VAG pga. batteri / kodning? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

er der nogen herinde som kan forklarer mig om et dårligt, eller forkert kodet batteri eller lignende kan være skyld i en helveds masse underlige fejlmeldinger, uden at denne nødvendigvis ser ud til at fejle noget ud over at den skrive fejlkoder.

Blandt andet, fejl på luftmængdemåler, lambdasonde, udetemperaturføler, fejl på rat elektronik, dørelektronik, radio elektronik osv osv osv..

Har læst andre steder at det måske kan skyldes et batteri som skal udskiftes og kodes eller måske bare kodes om.

er der nogen herinde som ved noget som dette?

Bilen kører og fungere som den skal, den skriver bare fejl som tænder lamper i instrumentet, og har nu udskiftet flere af de dele som den beskriver fejl på men stadig uden held så tror fejlen skal findes andet steds i bilen?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig..

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlmeldinger på Audi / VAG pga. batteri / kodning?
  • #1   29. apr 2016 Dårligt batteri kan føre til mange mærkelige strøm gremlings i biler. Men det er godt nok noget af en omgang du oplever.

Hvilket model er det ?

• #3   29. apr 2016 Har ikke tjekket noget efter jeg har haft en VCDS / VAG COM på bilen idag, min mekaniker kiggede meget undrende på mig, og vi snakkede med det samme om det mon kunne være noget med styreboksen. men du mener at jeg skal tjekke, stel til motor / karos, stik til styreboks og om der er kommet fugt til styreboksen? og hvad hvis der er fugt i styreboksen er den så til at redde? Og ellers så måske se om jeg kan få omkodet batteriet også? eller måske skifte det og så kode det nye bettieri til bilen? syntes det er lidt sjovt at alt i bilen virker selvom den melder fejl på de samme ting som faktisk virker.

• #4   29. apr 2016 Det er en Audi A4 B8 fra 2008.
    Den eneste fejl den melder som jeg kan se faktisk er der er varmen i mit side spejl som ikke virker.
    Den melder også fejl på gløderør som jeg også har skiftet nu.
    Er næsten sikker på fejlen skal findes et andet sted end hvad testeren viser, hvordan kan jeg tjekke om batteriet er dårligt? for den starter som den skal og viser ikke elllers tegn på dårligt batteri syntes jeg?

• #6   29. apr 2016 Nu har jeg også læst at det kan være en omkodning af softwaren i bilen.
    Jeg må tage alt dette med til min mekaniker når jeg snakker med ham på mandag, og håbe han kan hjælpe mig med at få styr på alle disse fejl.. Ellers må den videre på et af de dumme dyre værksteder smiley

• #7   29. apr 2016 Hvis der sidder originalt batteri i så kod det med vcds, men det burde ikke kunne skabe de fejl... Hvad hedder de fejl der er på bilen?? Og hvilken model er det ?

• #8   29. apr 2016 Kan fejlene slettes ?

• #9   30. apr 2016 Ved ikke om det er originalt? Har læst eøom en der har haft nogen enkelte af de fejl jeg oplever pga kodning af batteri. Fejlene kan slettes men vender straks tilbage. Det er en Audi a4 b8 2.0 tdi. Jeg har haft stel taget fra bilen for nyligt, dog meldte den også en del fejl inden da

• #10   30. apr 2016 Hvad er det for nogle fejl der er ?

• #11   2. maj 2016 Den melder bland andet fejl på følgende:
    - Gløderør elektronik cylnider 1,2 og 4 (Har lige skiftet alle gløderør)
    - Dørelektronik i alle 4 døre (Eneste fejl her er at den ene dør ikke kan åbnes udefra når bilen har været låst)
    - Højre side spejl (Fejl her er at varmen ikke virker)
    - Rat elektronik (Ingen fejl at finde)
    - Radio elektronik (ingen fejl at finde)
    - Luftmængdemåler (Om der er fejl ved jeg ikke)
    - Lamdasonde (Om der er fejl ved jeg ikke),
    - Knastaksel / krumtapsføler (Om der er fejl ved jeg ikke)
    - ABS (Eneste fejl er at klodser skal skiftes da slid indikatoren er aktiveret)
    - Fejl på udelufttemperatur føleren G17 (Denne er udskiftet, fejl er der endnu)
    - Fejl på klima anlæg (ingen fejl at finde)

• #12   1. jan 2017 Har du oplevet fejlene efter batteriskift ? Jeg oplever noget af det samme på min samme model Audi, dog bare benzin

Kommentér på:
Fejlmeldinger på Audi / VAG pga. batteri / kodning?

Annonce