Servo problem BMW E36 318i {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er ved at klargøre min E36 318 i cabrio årg 1994 og i den forbindelse har jeg skiftet servo pumpe da denne "skreg" højt med en metallisk lyd. Intet problem - jeg har en komplet donorbil holdende hvor alt virker i og da der samtidig var lidt slør i min tandstang kunne jeg ligeså godt skifte det hele....... så servopumpe, tandstang komplet samt beholder flyttet fra den ene til den anden bil. Det virkede perfekt i donorbilen, ingen støj etc.
Nu har jeg så haft opstart og min servo "hyler" fortsat, dog på en hel anden og mere blid måde - men ikke optimalt. Den "skummer" olien i beholderen som om der er luft i systemet og jeg har på fornemmelsen at den bare forsøger at skabe tryk i luftlommer........ så her kommer 1000 dollars spørgsmålet:
Kan man udlufte en tandstang/servostyring på en E36 318??
Findes der et trick til at spæde systemet igang med?
Har kigget efter udlufningsskrue etc, men kan intet finde
Tak for input
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Men du fylder beholderen op, drejer helt til højre, helt til venstre, gentager det et par gange, tjekker op på væsken, som den sikkert mangler, og så gør du det lige et par gange til for at være på den sikre side. Er den eneste måde man udlufter servo på
Og de er hele systemet der bliver udluftet på den måde
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 13
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 13
Den "skummer" stadig i beholderen, men det bliver gradvist bedre. Jeg har ladet den hvile imellem for at få boblerne ud.........tror løsningen er at arbejde luften ud stille og roligt - lade den hvile og forfra igen.
Men jeg er glad - for det er blevet markant bedre
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 13
Servo problem BMW E36 318i