{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.970 visninger | Oprettet:

Dårlig bremsefordeling og ridse i skiven ? {{forumTopicSubject}}

Min dejlige Kia Magentis skal have meget tryk på pedalen, før at den bremser. Bremsefordelingen er også skidt kan jeg se, da der næsten altid er overfladerust på de bagerste bremseskiver, hvor jeg er tvunget til at bruge håndbremsen for at holde dem nogenlunde rustfrie.

Jeg har ikke en dybdegående viden om biler, men selv jeg kan se, at det ikke holder i længden.. De forreste bremseskiver ser fine ud, dog er der ved at være en 2mm fordybning på den højre skive. Se billedet.

Kan man justere bremsefordelingen, eller er det bare sådan ældre biler er designet?

Burde jeg være bekymret for fordybningen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig bremsefordeling og ridse i skiven ?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   13. maj 2016 skive bremser bag er desværre ikke egnet til salt så derfor ruster dine bagskiver

• #4   13. maj 2016 Det er normalt da vi i DK ikke køre mange km. Har lige lavet en Audi 80 fra 1994 hvor skiverne og kolosserne var 2 år men der skulle nyt på da bilen ikke køre meget. Jeg fandt skive og klodser hele vejen rundt til 800 kr på EBAY så gider jeg ikke at bruge noget gammelt. Min golf2 har tromler i bag og jeg slev med sand papir på bakkerne og tromlerne samt smurte alle dele med tyndt olie og bilen brems te kun 6% skævt. Det er godt for en gammel bil.

• #5   14. maj 2016 På stående fod tror jeg at den er fra 91. Har lige rundet 200.000 km. Mener at forrige ejer fik bremserne gået efter for 20.000km siden cirka.

Men hvad tænker i om ridsen? og hvorfor bremser den næsten ikke på baghjulene?, er det normalt?

Ift. vedligeholdelse af bremser, så er jeg grønnere end græs smiley

• #6   18. maj 2016 Bump

• #7   18. maj 2016 91??

Er du helt 100 på det? Har du evt et reg nr på bilen

• #9   22. maj 2016 Hvorfor skal du bruge et andet billede for at tage stilling til den? Hvem har også skrevet det siger du?

Ridsen er 2-3mm og går hele vejen rundt i en jævn virkel..

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   22. maj 2016 den ridse betyder nada er kommet pga af en lille sten eller ligende der har sat sig fast mellem klods og skive

• #11   22. maj 2016 Hej
    På med nyt
    Mvh kp

Kommentér på:
Dårlig bremsefordeling og ridse i skiven ?

Annonce