{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.213 visninger | Oprettet:

Skifte slanger på varmeelement Passat 3bg {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG.
Jeg står overfor den kedelige og tidskrævende udfordring at jeg skal have skiftet begge slanger på mit varmeelement.
Jeg er klar over at hele instrumentbordet skal fjernes for at skifte varmeelementet, men ved ikke om det også gør sig gældende når det "kun" drejer sig om slangerne, men skifter nok alligevel elementet når jeg har lortet skilt ad.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe de 2 slanger jeg skal bruge ? Kan ikke finde ud af hvad de hedder.
Evt. andre ting i kan byde ind med jeg skulle skifte nu det hele skal skilles af alligevel smiley

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte slanger på varmeelement Passat 3bg
  • #2   1. jul 2016 Wow tusind tak for hjælpen !

• #3   1. jul 2016 Sidder slangerne ikke sat til studser på varmeapparat i torpedorum, dvs. under viskertræk. Det gør de i Audi A4 b5 og de to biler har meget til fælles.
    Hvis det er tilfældet, skal du ikke rode med instrumentbord smiley .
    Mvh. Gert

• #5   1. jul 2016 Den ene slange er flækket inde bag torpedopladen, og nej man kan ikke komme til den, man kan mærke den med fingrene udefra motorrummet men den er flækket så langt inde at man ikke kan komme til den, så ja det pissede ud med vand da det skete. Jeg har sidenhen skåret slangen af hvor jeg kunne komme til den, og lavet en sløjfe til den anden slange altså udenom varmelegemet.

• #6   1. jul 2016 Har du rent faktisk kigget i torpedorummet. Studserne skulle sidde lige ved siden af batteriet. Det lyder for mig som om du ikke har været bag pladen der skiller motor og torpedorum.

• #7   1. jul 2016 Jeg kan ikke skille noget ad, jeg kan mærke slangerne går ind i et hul hver ind igennem brandvæggen, der bagved er de sat på varmeelementet, jeg kan kun lige få en finger med ind og mærke at slangen sidder på studsen, men det er umuligt af få slangen rykket med ud og en ny på den vej

• #8   1. jul 2016 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=40611

Hmm. Iflg. vedhæftede er der let adgang til studserne. Det ville da heller ikke være så smart med en samling inde i kabinen. Kan du se batteriet ?.

• #9   1. jul 2016 Ja jeg kan sagtens se batteriet, har næsten lige skiftet det. Hvad jeg kan se så kan man da ikke fjerne nogen plader, men hvis i siger man kan så må jeg jo være blind og må kigge igen, synes bare det virker håbløst. Og ja det ville være latterligt at lave samlinger inde i bilen, ligeså latterligt som da deres designer mente det var smart at gemme varmeelementet væk bag hele instrumentbordet, uden mulighed for at skifte det uden at fjerne bordet. Jeg kigger efter igen igen, mange tak for hjælpen

• #10   1. jul 2016 Hvis du kigger til højre for batteri, skulle de to slanger gerne være der. Ellers fatter jeg det ikke lige.

• #11   1. jul 2016 Det er de ikke, de sidder nedenunder den plade batteriet står på, den jeg mener jeg ikke umiddelbart kan fjerne. De går ind i et hul i brandvæggen, men nedenunder batteripladen

• #12   1. jul 2016 Det er de ikke, de sidder nedenunder den plade batteriet står på, den jeg mener jeg ikke umiddelbart kan fjerne. De går ind i et hul i brandvæggen, men nedenunder batteripladen

• #14   1. jul 2016 Nej nedenunder dem sidder 2 andre slanger der går ind igennem brandvæggen igennem 2 huller, de går på to studser, hvilket jeg umiddelbart ville tro var den ene ende af varmeelementet. Den ene af dem flækkede og det pissede ud med vand, og jeg skar den af og koblede den sammen med den anden, ergo kører det varme vand nu udenom varmeelementet.

• #15   1. jul 2016 For at illustrere hvor det er henne ad, det er ikke nemt at se det nemlig, her i fugleperspektiv, og så zoomer vi ind på "sprækken"

profilbillede
  • #16   1. jul 2016 Der hvor alle spændebåndende sidder, det er der hvor jeg nu midlertidigt har samlet de 2 slanger, en indgang og en retur. Inden de blev samlet fortsatte de begge to side om side ind igennem brandvæggen, men nu har i helt bragt mig i tvivl om hva faen de sidder på. Der løber kølervæske igennem dem så meget har jeg dig fundet ud af smiley

profilbillede
  • #18   1. jul 2016 Jeg kan ikke se hvor de går på, de går ind gennem væggen, ind i instrumentbord/kabine.

• #19   1. jul 2016 Og eftersom bilen stoppede med at kunne varme efter jeg havde luset slangerne sammen, så gik jeg per automatik udfra at de har noget med varmeelementet at gøre.

• #20   1. jul 2016 For at komme videre, kunne du så kigge under plastafdækning og se om der sidder 2 slanger til højre for batteri som vist på #13. Det er nemlig vand til varme apparat. Så må vi bagefter finde ud af hvad der sidder under batteri af afløb osv. Er der klimaanlæg i bilen ?.
    Mvh. Gert

• #22   2. jul 2016 Der sidder de 2 slanger som på billedet også. Passat 3BG 1.9tdi-100hk fra 2002. Der er klimaanlæg ja.

• #24   2. jul 2016 Muligvis et dumt spørgsmål, men løber der almindelig kølervæske rundt og hjælper med at køle noget i forbindelse med mit climatronic ? Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor de 2 slanger går ind igennem "kabinen" medmindre det har noget med klimaet at gøre, men det var alm kølervæske fra ekspantionsbeholderen der løb ud da den ene flækkede. Hvad jeg lige umiddelbart kan se uden og have skilt hele motorrummet ad så sidder retur slangen fast på under/bagsiden af motorblokken, fødeslangen sidder sammen med en anden tyk køleslange og bliver samlet på en studs med en termostat i. Jeg har nu kørt i bilen en måneds tid med denne hovsa løsning hvor jeg har luset slangerne sammen, uden problem, intet vandtab eller utætheder, eneste er at den ikke kunne lave varm luft så snart jeg havde luset slangerne sammen. Jeg forsøger at skille noget mere ad senere i dag, og vil prøve og komme frem med nogle flere billeder.

Kommentér på:
Skifte slanger på varmeelement Passat 3bg

Annonce