{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Montering frontrude astra {{forumTopicSubject}}

Skal montere en splinterny forrude på min astra som skal synes på mandag
Spørgsmålet ved montering er, jeg har hørt at når rudelist er sat rundt på ruden og limen er lagt og man sænker ruden ned på så har jeg hørt at man ikke må trykke den ned da ruden er tung nok til at "lægge" sig selv nok ned uden yderligere pres

Passer det, eller plejer i alligevel at trykke den let ned over det hele hvorefter den så skal hærde ?

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering frontrude astra
  • #1   1. jul 2016 Jeg giver den et let tryk hele vej rundt. Bruger activator hvorefter limen bliver lagt i pyramide. Ikke alm pølse fuge.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #2   1. jul 2016 Jeg har aldrid brugt andet end rudens egen vaegt,ej heller set andre goere det,maa dog erkende at jeg ikke har monteret paa en Astra.
    Men husk at stille bilen paa plant underlag med hjulene i ligeud stilling saa karossen ikke er i spaend.

• #3   1. jul 2016 Ok . Tak for råd
    Havde muligvis tanken om at hæve bilen lidt foran

• #4   2. jul 2016 Grunden til at du har hørt det du har hørt er at listen ligger an mod A stolper og tag. Dvs hvis du trykker for hårdt ned og listen så løfter ruden op igen så risikerer du at fugen bliver tynd eller i værste fald helt slipper... Meget lette justerings tryk er ok.. Men forsøg at lægge ruden spot on i første hug..

Kommentér på:
Montering frontrude astra

Annonce