4.429 visninger
|
Oprettet:
Skifte bagbremser Opel Insignia {{forumTopicSubject}}
Jeg skal lave service på min Insignia fra 2010 i weekenden og ville derfor høre om der er nogle der ved om det er nødvendigt med en tester for at:
1: Hvis jeg skal skifte skiver og klodser - ligesom på f.eks. en Audi hvor de skal køres tilbage og grundjusteres?
2: Bremserne er fra sidste service, så ville bare skille dem ad og smøre dem ved dette service. Er det nødvendigt med tester her? F.eks. til at justere?
Håber der er nogle der har specifik erfaring med Insignia - kender godt f.eks. vag gruppens system, men har ladet mig fortælle, at de på en Insignia, blot skal drejes tilbage, så det kan klares uden en tester.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
apr 2015
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
Dragos: Ja det har dem nemlig, men tænkte også jeg godt kan skille dem ad og smøre dem uden problemer. Ville bare høre andres erfaringer. den fungere fint, men har det bedst med det lige har været skilt ad og renset og smurt alligevel. Men det er ikke samme system som f.eks. Audi køre med, det virker som om den elektroniske del kun bestå i en elektrisk motor der trækker i et kabel som på en helt almindelig uden knap, så er lidt i tvivl om hvordan man ville kunne justere vef skift, hvis det ikke foregår med en tester eller evt. Bare automatisk.
jul 2009
Men hvis bare du skiller det ad uden trukket håndbremse burde du sagtens kune tage kaliber af og rens/smøre det hele op uden problemer..
jul 2009
Skifte bagbremser Opel Insignia