{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.429 visninger | Oprettet:

Skifte bagbremser Opel Insignia {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lave service på min Insignia fra 2010 i weekenden og ville derfor høre om der er nogle der ved om det er nødvendigt med en tester for at:

1: Hvis jeg skal skifte skiver og klodser - ligesom på f.eks. en Audi hvor de skal køres tilbage og grundjusteres?

2: Bremserne er fra sidste service, så ville bare skille dem ad og smøre dem ved dette service. Er det nødvendigt med tester her? F.eks. til at justere?

Håber der er nogle der har specifik erfaring med Insignia - kender godt f.eks. vag gruppens system, men har ladet mig fortælle, at de på en Insignia, blot skal drejes tilbage, så det kan klares uden en tester.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte bagbremser Opel Insignia
  • #1   5. jul 2016 Hvis ikke du skal skifte noget burde du sagtens kunne pille kaliberen af for at rens og smøre.. Computer skal kun bruges hvis du har elektronisk håndbremse aka en knap til håndbremsen, og kun hvis Skiver eller klodser skal skiftes

• #2   5. jul 2016 Har skiftet skiver og klodser på min Renault med elektronisk håndbremse uden brug af tester, det kræver man tænker sig lidt om, og juster klodserne rigtig ind.

• #3   6. jul 2016 Tak for svarene smiley

Dragos: Ja det har dem nemlig, men tænkte også jeg godt kan skille dem ad og smøre dem uden problemer. Ville bare høre andres erfaringer. smiley den fungere fint, men har det bedst med det lige har været skilt ad og renset og smurt alligevel. Men det er ikke samme system som f.eks. Audi køre med, det virker som om den elektroniske del kun bestå i en elektrisk motor der trækker i et kabel som på en helt almindelig uden knap, så er lidt i tvivl om hvordan man ville kunne justere vef skift, hvis det ikke foregår med en tester eller evt. Bare automatisk.

• #4   6. jul 2016 Altså på min Audi der har være kaliber bag en elektrisk motor på selve kaliberen som så køre et snegle gear ud og presser inde i selve stemplet.. Det er så den du juster med computer, nå du grundjusteres, så selve el motoren ikke køre for længe eller er for langt ude og kan brænde motoren af..
    Men hvis bare du skiller det ad uden trukket håndbremse burde du sagtens kune tage kaliber af og rens/smøre det hele op uden problemer..

• #5   6. jul 2016 Jeg vil altid grundjusteres med pc ved skift af klodser og/eller skiver, da bilen gemmer positionen på være kaliber i takt med at klodser/skiver bliver slidt

Kommentér på:
Skifte bagbremser Opel Insignia

Annonce