{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klima for meget væske ?
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.069
    #1   14. jul 2016 kommer and på hvor meget ekstra
    lidt ekstra sker der intet ved

men alt for meget
    så har kompressoren svære ved og starte op,
    og den køre meget hårdt i det,

der er forskel på,
    fra bil til bil, hvornår det har fået for meget,

vi prøvede på skolen, og fylde et anlæg op som man skulle

og teste det,
    der efter fyldte vi 100 gram køle middel på

og testede igen

det gjorde vi indtil aircon ikke kubbe starte

mener vi nåde iver 500 gram for meget, før det ikke kunne state

men med for meget,
    dykker motor meget i omdrejninger når aircon aktiveres

• #2   14. jul 2016 Jo mere middel jo hører i tryk smiley feks. når du kommer ned i de varme lande så stiger trykket, så hvis du har for meget går det galt når du kommer derned og den stiger yderlgiere smiley men tror ikke umiddelbart det har noget med det at gøre som du beskriver.

• #3   14. jul 2016 Virkede anlægget inden påfyldning ...?

• #4   14. jul 2016 Blæseren til kondensoren vil næsten køre hele tiden hvis der er for meget væske på

• #5   14. jul 2016 Ja anlægget virkede upåklageligt,men bilen er 5 år så tænkte jeg at var på tide med en Rens/service,men har fået det lavet i Tyskland samtidig med et service,
    det den gør nu er at jeg kan mærke den slår til lidt ned i omdr. men i tomgang knurrer den lidt omdrejningsbestemt det går ud når jeg giver gas,
    hvis jeg slukker helt for Klima og lader den gå i tomgang siger den intet derfor er min mistanke rettet mod klima for meget væske eller hvad det kan være,men man skal aldrig pille ved noget der går godt

• #6   14. jul 2016 Du risikerer at smadre kompressoren pga af væskeslag.

• #7   14. jul 2016 Hej
    Hvorfor suse for meget ?
    Har ingen mening
    Ved efterfyldning udsuges først resten incl urenheder
    Herefteter det antal gram som anlæget er dimensioneret til plus en sjat olie til pumpen
    Hverken mere eller mindre
    Mvh KP

• #8   14. jul 2016 Hej
    Er der nogen der kan anbefale et sted i trkantområdet eller på Fyn da jeg arbejder i Odense hvor de har styr på tjek af Klima gider ikke køre til Tyskland igen

• #9   14. jul 2016 Det har et hvert værksted vel? De lever bla af sådan noget smiley

• #10   15. jul 2016 Nu lever kølekompressorer jo heller ikke evigt. Vores gl. Golf 4 variant larmede de sidste 2 år vi havde den. Da den så blev byttet, så blev den skiftet på værksted, mener den kostede 4000. Husk og lad den køre, sommer som vinter, så pakdåsen ved kompressoren ikke tørre ud og den taber fyldningen. Ligeledes forhindre en velsmurt pakflade fugt i at trænge ind, for det er det eneste man ikke ønsker i sit anlæg, da det sætter sig som is ved drøvlingen og dermed skaber dårlig effektivitet, samt ødelægger kompressoren i værste tilfælde. Mvh Køleteknikeren smiley

• #11   15. jul 2016 Jeg bruger altid Fyns Auto på Landbrugsvej i Hjallese. Tæt på HTX

Kommentér på:
Klima for meget væske ?

Annonce