{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

Jens M
Jens M
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

"Klumper" i dieseloilen {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Renault Espace 3.0dCi, fra 2005, som jeg i en længere periode kun havde kørt for korte ture i, så jeg blev anbefalet at købe noget Bell Add City og putte i dieselolien.

Dette købte jeg så hos en forhandler, som anbefalde at putte Bell ADD service rens i første gang.

Det skulle jeg aldrig have gjort, bilen begyndte at hakke og sputte helt vildt, kunne max. køre ca. 70km i timen, nå det var nok fordi at Bell Add havde løsnet en masse skidt, så sammen med
en kammerat tømte jeg diesel systemet og gennem skyllede systemet og fyldte tanken, nu kørte bilen godt igen indtil ca. halv tank, hvor der ligesom begyndte at være ”klumper” i dieselolien,
bilen er længe om at komme op i fart med pauser under vejs.

Nå, men den skal bare have Bell Add city igen, samme resultat den begyndte at hakke og spytte helt vildt, endnu en gang tømning og gennemskylning af systemet, fyldt tank, med det resultat
at bilen køre godt til halv tank, hvorefter der er ”klumper” i dieselolien.

Bilen har være tanket 2 gange siden, men der er stadig ”klumper” i dieselolien.

Den køre fint til de ca. 30 kmh, hvorefter gradvis med pauser stiger til de ca. 120kmh, hvorefter den begynder at hakke og sprutte.

Der er igen fejl på testeren, når man sætter denne på.

Er der nogen der har et bud på fejlen? jeg kunne selvfølgelig starte med at skifte komponetter, men det kan blive dyrt.

Vh. Jens

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Klumper" i dieseloilen
  • #1   16. jul 2016 Har du skiftet dit diesel filter?

Det lyder som om det er helt tilstoppet.

• #2   16. jul 2016 Hej
    Dieselpest! Duy har fået vand i tanken på en eller anden måde. Skidtet lever i grænselandet mellem diesel og vand og viser sig ved brunlige belægninger og klumper duvende rundt i tanken. Mest udpræget i landbruget og diesel drevne fritidsbåde
    Lavede skade for ca 32kg på en Vectra C
    Så nu tømmes og rengøres tanken total hvert 3. år
    Bell Ad og andet skidt har mest gavn i lommerne på producenten og forhandlere
    MVH KP

• #3   16. jul 2016 Tjek dit diesel filter til at starte på, Belladd har jeg nu ganske gode erfaringer med ligesom mange andre har det.

• #4   16. jul 2016 15.07.2014
    Vi havde en Peugeot 407 2,0HDI,købt ny i 20o4, som var god og klar til turen med nye dæk mm. Når den ville generere, var det en grim oplevelse, efter mange værkstedbesøg hos Peugeot besøg i Risskov gik det ikke over,
    Og min kone kunne ikke holde ud af at tænke på vi skulle køre til Schwarzwald i den bil så vi besluttede os at købe en anden bil, vi, især min kone var interesseret i en mindre bil i sedan Benzin udgave.
    Da det tager ½ time at køre til Risskov, synes jeg vi skulle besøge Toyota det ligger meget nær, og som jeg kører forbi næsten hele tiden.
    Vi var blevet overbevist om at vi skulle have en anden bil til at køre på ferie i, men da jeg så så fik jeg øje på en flot Honda Sedan i lokalet, blev jeg helt forelsket (siger min kone) og kun derfor sagde hun ja til handlen, efter en kort tur til Solbjerg og hjem skrev vi under på at den skulle leveret først i næste uge.
    Honda Accord 2,0 Lifestyle aut. 4d. 2012
    Den har ikke hakket endnu

• #5   16. jul 2016 Vil også mene filteret. Var ude for at skulle skifte filteret 4 gange, inden det var normalt igen.
    Når du har tester på, prøv livetest istedet.
    Pumpen kan garanteret ikke levere det den skal.
    Det skal dertil siges, at det er det værste lort Renault har brugt som motor(har rodet med Renault i 24 år). Saab har nok fortrudt mange gange , at de brugte samme motor.

• #6   16. jul 2016 Ret sikkert filteret, og du siger jo selv det er til rens og det løsner også andet skidt end det der sidder i dyser osv.

• Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    jul 2016

#7   19. jul 2016 Hej alle
    Tak for info, det er ikke filteret, dette er nu skiftet endnu engang, og problemmet er der stadig, nu tror jeg at jeg prøver at rense returløbet, hjælper dette ikke, så fra filteret til motoren, og sidst fra tanken til filteret.

• #8   19. jul 2016 Hej
    Hvorfor ikke tanken hvor det hele starter?
    På måden som du beskriver "skubber " du hele tiden nyt god slam ind i systemet
    MVH KP

• Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    jul 2016

#9   20. jul 2016 Hej KP
    Jeg har renset hele systemet 2 gange, hvorefter bil har kørt ok, efter følgende har jeg skiftet filteret igen, det hjalp ikke, på denne måde håber jeg at kunne lokalicere om der er før eller efter filteret problemmet er.
    VH jens

• #10   20. jul 2016 Måske dumt spørgsmål, men er det noget at se i din diesel, tag en prøv i en klar ren flaske og se hvordan det set ud, hvis der er skidt, pest eller andet er det til at se

Kommentér på:
"Klumper" i dieseloilen

Annonce