{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Lys grundfarve på mørke biler og vice versa?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Kan sgu godt være det er et dumt spørgsmål, men hvorfor er grundfarven på en mørk bil typisk lys og omvendt, hvorfor er grundfarven på en lys bil typisk mørk?
Når man har fået en dyb ridse i sin bil, der går helt ned igennem klarlak og bilens farve, kan denne type ridse jo næsten altid ses, fordi den på en mørk bil giver sig til udtryk i en hvid / lys ridse.

Hvis nu bilen i stedet havde samme farve grunder som den "almindelige" lak, så ville der være mange dybe ridser, som man slet ikke kunne se - i hvert fald ikke så tydeligt.

Så hvorfor har man lys grundfarve på en bil med mørk farve? Har det noget at gøre med, at hvis man har både mørk grundfarve og mørk farve på bilen, at så får man ikke den samme dybde i lakken? Eller er det bare noget man har besluttet på bilfabrikkerne, for at holde autolakererne beskæftiget? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys grundfarve på mørke biler og vice versa??
  • #1   23. jul 2016 umiddelbart vil jeg tro det er med til at tone farven til den rigtige farve, mener hvertfald de malede min tidligere bil hvid inden den blev malet lamborghini orange for at få den rigtig farve

  • #2   23. jul 2016 @Carwraps.dk - Tak for svaret - og JA - jeg tror du har ret, det må være derfor man gør det smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #3   23. jul 2016 Autolak kommer på i et meget tyndt lag, så grund farven har virkelig meget at sige.
    Det har ikke så meget med mørke og lyse biler, men mere hvordan farven skal ende med at være.. Som orange kunne ses, der skal der bruges en lys grunder, for at den springer mere i øjnene ;D


  • #4   23. jul 2016 Der er flere farver som kræver en bundfarve for at den skal "passe" til resten.
    Vi prøver på at få bunden til at passe til den farve der skal oven på, fra sort til hvid og så blander vi de 2 for at få den grå tone som "passer" til toppen


Kommentér på:
Lys grundfarve på mørke biler og vice versa??

Annonce