{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Fælge med Chrome/Alukant {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har haft købt et sæt fælge med ir på, som jeg har slebet ned.
Fælgene har en Chrome/Alu kant som malere ikke vil røre ved åbenbart da intet hæfter?

Er der ikke et sæt kloge hoveder med et par idér til hvad jeg kan gøre?
Ville gerne ha renoveret hele fælget, og havde et ønske om at kanten blev malet med i samme farve.

Findes der en mulighed?
Speciel primer, speciel maling osv.

Der må da ku' gøres et eller andet, jeg ka da ikke ha været et enkeltstående tilfælde smiley

På forhånd, tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælge med Chrome/Alukant
  • #1   30. jul 2016 det de fleste malere ikke vil røre ved er hvis kanten kun skal have klarlak så de vil se blanke ud. hvis hele fælge skal have samme farve som feks sølv eller sort er det ingen problem da over flåden til malingen kan være mere grov så malingen kan hæfte. dem der pudser deres kanter op til crome kører som regel uden lak der da det ikke kan hænge fast på så glat en overflade.. håber det gav mening smiley

• #2   30. jul 2016 Folie løsning?

• #3   30. jul 2016 Hej Jesper.

Jeg har samme mening som dig, men da jeg netop siger at fælget skal være f.eks helt sort..
    Kanten skal dækkes, den skal ikke være chrome/Alu
    De mener stadig ikke det kan hæfte på..

Har været ved to forskellige malere.
    Er lidt uforstående overfor problemet, der må da i det mindste være en speciel primer til netop sådan en løsning.. Det ka da ikk være første gang de møder sådan et "problem"

Folie, tjo.. Det bare noget af et arbejde..
    Ville nu helst ha alle fælgene malet/lakeret så det bare spiller..

• #4   30. jul 2016 måske er det fordi kanten stadig er "for blank" hvis nu du får dem glasblæst over det hele vil det give grunderen noget at bide i.. kanten er jo ikke lavet af en anden type Alu end resten af fælgen blot hårdere poleret. ha r aldrig hørt nogen malerer opfatte det som et problem når hele fælgen skal have samme farve. find en ny maler igen smiley

• #5   30. jul 2016 Jeg har været ved to glasblæsere, de ville heller ikke. :S
    Det noget med de syre fælgene af og når der sidder sådan en kant på, kan de ikke syre dem af inden glasblæsning, da der altid vil sidde noget afsyring mellem læbe og midter sektionen som vil boble/flyde ud efter de er lakeret og som vil gøre malingen vil slippe imellem dér.. GRRR

• #6   30. jul 2016 Mht. folie løsning, kan du jo bare få lakeret fælgene og få lagt en folie på kanten der matcher lak farven? smiley

• #7   30. jul 2016 De er lavet lidt åndssvagt så det ikke vil være nemt og pænt at ligge folie på kanten.
    http://keratech.dk/alufaelg/Vertini/Concave/11986%20sort/poleret%20-%20inox%20kant?RimsAndWheels-diameter=19

Det er dem her, det ikke en åben kant, desværre.
    Idéen var god.

• #8   30. jul 2016 Mine blev pulverlakeret, efter svigerfar havde taget kantstenen rundt i rundkørslen.
    De havde bred blank kant. Dette billede er taget 3 år efter lakering.
    De små pletter er vandperler, da bilen lige var blevet vasket.

profilbillede
  • #9   30. jul 2016 Er det ikke fordi de er med en løs rustfri kant der er klemt indover?
    Smid et billede op af dem så man kan give et svar..

• #10   30. jul 2016 Ser nu linket..
    Er det præcis det fælg der er tale om så er de med løs rustfri kant..de kan sagtens males..Men da det er et ekstremt hård matriale skal det slibes rigtigt og have den rigtige hæftegrunder..

• #11   30. jul 2016 Ja, de sku gerne være med løs kant.
    Fik dog bare af vide det kostede en del og få dem af smiley

Hvordan ville du slibe dem?
    Og hvilken hæftegrunder?

To malere og glasblæsere i Odense ved det ikke..

• #12   31. jul 2016 Jeg har tidligere lavet det hvor jeg har slebet med korn 180 og slebet over med 240 og så har jeg givet det etseprimer og fuller..
    Det har holdt fint og holder mig bekendt stadig..

• #13   31. jul 2016 Når du skriver Fuller, så mente du ikke Filler vel?
    Bare lige for og være sikker.
    Havde nemlig ikke hørt om Etseprimer før heller.

Men synes det lyder underligt at en maler ikke har en 2k primer eller epoxy baseret primer, som ka binde på sådan en kant.
    Det virker underligt i min verden.

• #14   31. jul 2016 Hvis de har troet at det var krom så er det derfor..
    Det er de færreste der giver garanti på lakeret krom..
    Det hedder slibe fuller..det gives for at tage de slibe ridser der kommer ved slibning med de grove korn..slibe fuller skal så slibes med korn 500 inden lakering..

Kommentér på:
Fælge med Chrome/Alukant

Annonce