{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Nicholas B
Nicholas B
Tilmeldt:
8. aug 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min clio klonker og skrider i sving :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

min skønne Clio II fra '99 (288.000Km) begyndte for et år siden kan komme med en lille klonklyd ved skarpe sving og med lidt fat på.

Nu er det gået hen og blevet værre, ved høresving kan clioen 'skride' i svinget, mens der kommer et højt klonk, når jeg retter op ud af svinget, kommer klonket igen og det er ligesom styretøjet 'falder på plads'
De fleste sving kommer hun med et klonk eller to, dog er det kun når svingende er skarpe, eller hastigheden er over 50 km/t at det føles som om der er noget som 'gir sig'

der er ingen mislyde ved ligeudkørsel eller ligende.

Jeg har skiftet støddæmpere/fjedre og tårnlejer. -bære og styrekugle er pæne og uden slør
rattet har altid siddet en smule 'til højre side' ved ligeud kørsel

håber i kan hjælpe mig med at finde årsagen, så hun kan køre godt igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min clio klonker og skrider i sving :(
  • #1   8. aug 2016 Stabalisatorstænger eller bærearmsbøsninger

  • Nicholas B
    Nicholas B Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   9. aug 2016 Tak for jeres input. smiley

    Stefan
    hvad er de typiske symptomer på dårlige bærearmsbøsninger?

    Nu søgte jeg lidt på anti roll bar og sway bar, og kan nogenlunde finde symptomer som passer til mine.(krægningstabilisatoren 'skrider' i sving, klonk ind og ud af sving). som du også nævner.
    Og noget tyder da også på at det ene led er kvast, så jeg vil prøve at skifte leddet til krængningsstabilisatoren, de koster trods alt ikke meget.



    Jacob:
    Jeg er meget sikker på at støddæmperne er samlet korrekt, med fjedre enderne liggende som de skal i øverste og nederste skål, og fjederen er vendt korrekt.
    Der er absolut ingen forskel i bilens køre egenskaber efter jeg har monteret de nye sæt


    profilbillede
  • #5   9. aug 2016 Symtomer de de banke lyde der ved sving. Men prøv og skift dem og se hvad der sker:-)

  • Nicholas B
    Nicholas B Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   1. sep 2016 Lige en hurtig opfølgning:

    Ledne til krægningstabillisatoren blev skiftet og det hjalp en del på problemet.
    men det var en kombination, da alle symptomerne først gik helt væk da bærekuglen blev skiftet.

    tak for hjælpen!


Kommentér på:
Min clio klonker og skrider i sving :(

Annonce