{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Opdatering af software
  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #1   16. aug 2016 Af meget indlysende grunde forsvinder din tuning når der skrives en ny fil ind i motorstyring hos VW.

  • #2   16. aug 2016 Det er ikke som sådan et problem at have den OBD-tunet, men tuningen forsvinder efter operationen - og det kan jo vise sig at være et "problem" for dig smiley

    Min er også indkaldt, men jeg har ikke fået det foretaget endnu. Jeg har været til syn efter indkaldelsen og de sagde ingenting til det, så jeg har to år mere at løbe på smiley


  • #3   16. aug 2016 Jeg ville personligt ikke finde mig i at min bil blev stækket fordi at VW havde lavet en fejl. Synes de slipper ALT FOR NEMT omkring det herovre i europa kontra i USA.

  • #4   16. aug 2016 Hvad ville du så gøre? Sælge bilen? For det er som sådan eneste alternativ smiley

  • #5   16. aug 2016 #3
    Slipper for nemt?
    Hvad syntes du ellers de skulle gøre?


  • #6   17. aug 2016 Bay #4:
    Lade være med at kører på værksted med den?. Forlange økonomisk kompensation da det ikke længere er den bil jeg købte og betalte for, samt for at dække det værditab bilen uungåeligt vil have....

    Frederik W #5:
    Synes de skulle til lommerne som i USA og tvinges til at give folk kompensation for deres løgne og deslige. Bare at "downgrade" bilen sådan at den ikke er lig det folk har købt og betalt uden kompensation hører da ingen steder hjemme. Ville du finde dig i at købe et produkt, for efter x måneder at få at vide at du skal komme ind med det til service. Derefter forlade stedet med et overall dårligere produkt fordi at firmaet har løget og snydt. Og dette uden at du fik nogen kompensation for det, eller kunne levere produktet tilbage.... Jeg tror det ikke.


  • #7   17. aug 2016 Så du vil leve med at have en bil, der ikke går gennem syn og køre en retssag, du vil tabe, og betale omkostningerne? Lyder ikke som den klogeste beslutning smiley

    Du har ikke rigtigt lidt noget økonomisk tab, for empirien har vist, at priserne ikke ligefrem er faldet ud over normale afskrivninger smiley


  • #8   17. aug 2016 Bay: Hvorfor vil den ikke gå gennem syn?. Hvordan har synsfolkene lige netop tænkt sig at kunne kontrollere om bilen har været til updatering eller ej?. Jeg vil så stadig mene at hvis jeg har købt en bil med fx 125 heste og den efter "opdateringen" kun har fx 115 at så har jeg ikke længere den vare jeg har betalt for. I USA er de lovbestemt at betale økonomisk kompensation, herhjemme får de bare et lille smæk ovre fingerene.

    Personligt ville jeg gå udenom en "DieselGate" bil der er blevet rettet såfremt at rettelsen har stækket den. Medmindre prisen var lavere end en tilsvarende uden snydesoftware og nægter at tro at jeg er den eneste der har det sådan.


  • #9   17. aug 2016 Der er først og fremmest snak om at indføre NOx-måling i synshallerne. Så dumper den ganske enkelt, hvis den ikke går igennem.

    Herudover ville det undre mig, hvis ikke der blev lavet en database over de biler, der fortsat mangler at få det lavet. Det er et gæt fra min side, men sådan forestiller jeg mig, det kommer til at forløbe.

    En økonomisk kompensation vil blive udregnet som det tab, du har lidt. Eftersom priserne ikke er faldet på modellerne, er dit tab 0 kr. - derfor taber du sagen smiley

    At USA har et anderledes fungerende retssystem er uden betydning for dig i Danmark.

    Jeg vælger i øvrigt at tro, at du ikke ville have købt bilen under nogle omstændigheder. Folk, der synes, det er en lækker bil (jeg selv inklusiv) er indifferente i forhold til sagen. Derfor er priserne ikke faldet.


  • #10   17. aug 2016 Er nok ikke alle folk der er indifferente for jeg har hørt fra op til flere der er rasende over at deres bil bliver stækket pga af noget de ikke selv er skyld i. Og det er fair nok at du er ligeglad med kun at få 115 heste når der står 125 på pakken. Så er du vel også helt ok med at kun at få 500 gram cornflakes når at der står 750 gram på pakken? smiley

    Men det er dog heldigvis ikke alle bilerne der er ramt der vil miste krafter på grund af opdatering heldigvis...


  • #11   17. aug 2016 Lige præcis som du siger: Det påvirker ikke effekten. Derfor er der stadigt 750 g i pakken, så at sige smiley

  • #12   17. aug 2016 Bay, var ikke det jeg skrev. Jeg skrev på NOGLE biler vil effekten være urørt, men mange vil have færre heste og nm efter opdatering

  • #13   17. aug 2016 Skulle da kun være vis de er "chippet"
    At de mister effekt


  • #14   17. aug 2016 Enig. At EGR er åben lidt mere burde ikke påvirke effektkurven.

  • #15   17. aug 2016 #13 nope. Det her er standard vi snakker. VW har været ude med en pressemeddelse hvor at de skriver at de ikke kan afvise at visse bilmodeller vil miste effekt. Og der er en her på forummet med en Sirocco der har skrevet at han har mistet effekt på det.

  • #16   17. aug 2016 Jamen så synes jeg da, at du på den baggrund skal prøve at købe en og sagsøge VW - så ser vi, hvem der får ret smiley

  • #17   17. aug 2016 Jeg arbejder ved Vw og kan sige at den hverken går kortere på literen eller mister HK

  • #18   17. aug 2016 Jamen kan du så ikke forklare hvad den opdatering gør, så den kan gå igennem syn, Frederik?

  • #19   17. aug 2016 Frederik W: Så er det jo sjovt at folk der har fået opdatering erfarer noget andet samt at VW også selv har sagt noget andet i pressen

  • #20   17. aug 2016 Bay: Gider ikke sådan noget nymoderne snyde skrammel

  • #21   17. aug 2016 18#
    Det er lidt forskelligt hvad opdateringen gør fra bil til bil, men de fleste SOFTWARE opdateringer lader den Egr stå en smule mere åben

    19#
    Vil godt se dokumention på at den kommer til at gå kortere på literen og mister hk, samt de folk der siger det. VW har nemlig sagt det præcis modsatte...


  • #22   18. aug 2016 Hvis nogen har et rullefelt, kunne man køre bilen op og måle? Før og efter opdatering.

    Jeg har fået vide, at OBD'en forsvinder, EGR er normalt lukket elektronisk, da den kan give problemer ved tuning. Så tror at min bliver normalt, men om effekten bliver mindre, er jeg lidt i tvivl om.

    Det er utroligt at vi i dagens Danmark skal udsættes for en opdatering og måske få en anden bil, mens alle andre i USA kan få kompensation. Sover FDM i timen eller hva? Jeg synes helt klar at alle diesel modeller har mistet meget i pris!!!


  • #23   18. aug 2016 Tak for det. smiley

  • #24   18. aug 2016 Der er lavet målinger på at den ikke mister effekt. Hvis du er træt af at skulle opdatere kan du bare lade være? Den går jo stadig gennem syn

  • #25   18. aug 2016 Frederik: FDM har meddelt, at der vi blive holdt øje med bilerne, derfor bliver alle biler kaldt ind gennem Motorkontoret via skat. Om hvad der sker med biler der ikke få opdatering, det vil tiden vise.

    Så derfor skal bilen desværre opdateres.


  • #26   18. aug 2016 Det er enkelt. De biler der ikke er opdateret kan ikke synes. Der går nok et par år. Til den tid vil det komme op på synsmandens computer, hvis bilen ikke har fået udført opdateringen. Så der skal ikke måles fysisk på bilen. Bilerne mister ikke HK eller NM efter opdateringen er udført. smiley

  • #27   19. aug 2016 Uanset hvad, så kan det aldrig blive VW's problem at en evt tuning forsvinder når den bliver overskrevet ifm opdateringen smiley

    Så at nogen vil miste effekt i den forbindelse er deres eget problem. Så må de forbi en motortuner og få lavet en ny fil og rullet den ind igen.

    At nogen sidder og tuder over ikke at få kompensation er direkte tåbeligt. Kan det dokumenteres at bilen mister effekt eller går mindre på literen efter opdatering er sagen anderledes, men i mange år har langt de fleste VW motorer rent faktisk ydet mere end de officielt var opgivet til.

    Så i det tilfælde at man har haft en 2,0 TDI 140hk som reelt ydede 155hk, og den efter opdatering måske "kun" yder de 140hk, så har man stadig fået det man har betalt for smiley


  • #28   19. aug 2016 Søren, men hvis du har en måling på 155 HK før opdatering og så 140 HK efter opdatering så kan du jo stadig dokumenterer et effekttab. Min gamle Mitsubishi blev målt til 108 og den havde 100 på papiret og Mitsubishi sagde at de normalt har omkring 120 ab fabrik.

    Men faktum er om bilen kommer med 140 HK eller 155 HK ab fabrik kan det gøre en forskel om bilen så stadig har 140 HK eller er faldet til 140 i tilfælde 2. For de -15 heste vil folk formentlig kunne føle.


  • #29   19. aug 2016 Uanset måling har du fået det du har betalt for. Bilen er officielt angivet til XXX hk, og er de til stede når bilen bliver testet, så har du fået den vare du har købt.

    Umiddelbart har der ikke været indikation af at de mister effekt eller får dårligere forbrug. Så tror ikke det er aktuelt.

    Vi har en Golf VI 2,0 TDI i familien der er blevet opdateret. Der er ingen mærkbar forskel, hverken på acceleration eller forbrug.


  • #31   12. maj 2017 Jeg kan desværre ikke byde ind med erfaringer. Jeg har ikke fået softwaren opdateret endnu, selv om det vel godt nok efterhånden er et års tid siden, indkaldelsen kom smiley

  • #32   12. maj 2017 Jeg nåde at køre med min opdatering i hele 250km så var den igen chippet ????

  • #33   12. maj 2017 Så for ca 14 dage siden på vox tv at i Tyskland var folk ved at gå amok for motoren i de biler der var opdateret koksede til i erg ventilen hurtig efter opdateringen. Folk skulle selv betale for rensningen af den. Så en køre lære der havde bestilt en Kia for det blev for dyrt at holde sin vw kørende.

  • #35   13. maj 2017 Det er ikke god reklame for vw i det program.

  • #36   13. maj 2017 Dysetrykket bliver også forøget. Hvor sund det er vides ikke

  • #37   14. maj 2017 Bilerne bruger også mere brændstof efter opdateringen.

  • Sine A
    Sine A Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #38   15. jan 2018 Vi har stort set kun haft problemer med vores passat, siden den opdatering er lavet. Alle fire dyser er skiftet, styreboks irret, en motor der sætter ud og nu er det sidst tilstøder problem udskiftning af svinghjul. Vores bil kørte super godt inden opdatering og vi kan mærke en mærkbar forringengelse efter opdateringen er lavet. Vi frygter der venter mange værkstedsregning forude og vi har heller ej mulighed for at sælge den som den kører nu. Værkstedet vi fik lavet opdateringen på har opgivet vores bil og vi skal videre i sagen nu ??

  • #39   15. jan 2018 Der var noget om det i går på Tysk tv se de sidste 20 minutter.

    https://www.tvnow.de/vox/auto-mobil/fahrbericht-getarnte-g-klasse/player


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #40   15. jan 2018 #Danger Dane
    Hvor I består det økonomiske tab for en VW ejer?


  • #41   15. jan 2018 når man ser det klip som #39 hat lagt op,
    så forstå man ikke at der er så mange der gider køre vw,

    når de højt og flot skider på dem der har købt en bil, hvor de har snydt, også vil de ikke hjælpe kunden

    det kalder jeg kundeservice


  • #42   15. jan 2018 Bilen kan ikke synes det kunne den sidste år sagde de i udsendelsen. Jeg vil ikke købe en ny VAG med de holdninger som man har over for kunderne.

  • #43   15. jan 2018 #41
    hvor mange af de andre mærker tror du virkelig ville gøre noget, uden der kommer en dom der siger de skal... ?


  • #44   15. jan 2018 Den Golf VI 2,0 TDI vi har i familien har kørt godt 30.000 km siden opdateringen, og der har absolut ingen problemer været.

    Den har ligeså god brændstoføkonomi som før, og der er ingen forskel i accelleration eller motorgang.


  • #45   15. jan 2018 har siddet og tænkt.
    på, om dem, der har problemer bag efter opdatering.
    om de køre billig diesel, og køre total morfar kørsel,
    om de så fremskynne tilsodnings problemmet, efter opdatering,

    da alle der roder med diesel, ved at de vil sode til på et tidspunkt.
    så tænker på om det, bare går hurtiger efter opdatering,

    og om man kunne undgår det ved at køre på bedre diesel, og så køre lidt frisk i bilen
    og virklig køre den hårdt en gang i mellem, for og holde motoren ren ?


  • #46   15. jan 2018 Den Golf vi har bliver primært tanket på OK.

    Til gengæld kører den ofte halvlange ture på 50-60 km og kommer ordentligt op i temperatur.

    Den har aldrig haft motorfejl eller andre problemer.


  • #47   15. jan 2018 ok's diesel er ikke ligefrem det vedrse og køre på, det er discount diesel

  • #48   16. jan 2018 Har aldrig oplevet problemer med det. Tanker selv udelukkende benzin hos OK.

  • #49   16. jan 2018 der er en stor grund til de er billiger,
    alt benzin og diesel der sælges i dk er ens,

    forskellen på de syre og billiger,
    er de billige, har kun lige de additiver i, som loven forskriver.

    de dyre mærker, har flere og bedre additiver i, som gør det er bedre for motor en,
    og derfor dyre,

    så i det lange løb, kan det dyre brændstof, vise sig og være billigst.



  • #50   16. jan 2018 For mig er OK det billigste. Jeg har endnu ikke oplevet fejl på nogen biler som følge af brændstoffet.

Kommentér på:
VW Opdatering af software

Annonce