{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Vw polo 1,3 fox 86C {{forumTopicSubject}}

Hej BG

jeg har lige købt den her polo for et par dage siden, og den er helt galt med tempertur måleren i bilen, har haft den til mekaniker og fået kigge på den, da den smid alt vandet på den, efter følgen har jeg fået tryk prøvet systemet og alt virker som det skal bare ikke min måler, den fortæller mig at bilen er 80 grade når den har være slukket i flere timer, eller natten over, når man så har kørt ca 20 min i bilen så fortæller den mig at min bil er omkring 110grader, hvor efter lidt kørsel så måler gået forbi de 110 grader og ud af måle skalaen og næsten på vej rundt vis den kunne.... så her kommer mit sprøgers mål, hvad dellen skal jeg gør ?? Er lidt lost da jeg ikke ved det helt store om biler og mekanik

med venlig hilsen
Ronni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw polo 1,3 fox 86C
  • #1   23. aug 2016 Øh....du havde den til mekaniker efter bilen havde smidt alt vandet - og han fandt ingen fejl?!

    Hvis en bil smider vandet, så er der enten hul et sted eller også har du (formentlig) en utæt toppakning.

    Altså - hvis din bil bliver sindssygt varm + smider vandet....så skal fejlen findes ellers ryger motoren - kør IKKE videre med den fejl !

    Hvis bilen IKKE smider vandet, men din temperaturmåler bare viser helt i skoven, som feks. at den 80 grader når bilen er iskold.....så udskift selve temperaturføleren og se om ikke det hjælper.


  • #3   24. aug 2016 Temperaturfølerne/sensorne er blevet skiftet inden den røg til mekanikeren. De var i stykker. Derfor begyndte blæseren ikke og efter en tur på ca 70 km blev bilen så varm, at den smed al vandet. Efter at de er blevet skiftet, starter blæseren igen. spørgsmålet er bare om det er derfor at den kogte over. Det var trods alt en god lang tur den var på. Det skal lige siges at bilen kun har kørt 63.000 siden 92. ?? Men instrumenteringen er stadig fucked up.

    Der er ikke vand i olien, så tror ikke at der er røget en toppakning. Men er ikke mekaniker ;););)


  • #4   24. aug 2016 OK, så burde den være OK nu smiley

    Hvis du har kørt en god tur, bilen er blevet varm og pludselig holder stille - så kunne vandet ikke afkøles og så begynder det at koge for fuld skrue og skydes ud.

    Når blæseren så fungerer nu, så burde din temperatur også ok ud nu?


  • #5   24. aug 2016 I går aftes var måleren ikke ok, men den havde ikke tabt yderligere vand. Men måleren var stadig helt tosset. Måske den er i stykker. ??

  • #6   24. aug 2016 Har ikke snakket yderligere med Ronni, der ejer bilen.

  • #7   24. aug 2016 da jeg kom ud til bilen her til morgen stod måleren på 120grader ( lodret) op og da jeg starte bilen faldt den lidt men, gik så amok og gik ud af måleskalen

  • #8   24. aug 2016 jeg tjekket da jeg kørte hjem fra job idag og der var stadig vand på dytten, så tror det er måleren som er helt hen i vejret, da føleren er helt nye og købt på nummerplade nummeret, så den skulle meget gerne passe til bilen, en anden mulighed ville så være at man afmonter den måler og sætter en universal måler i dytten.. Mvh Ronni

Kommentér på:
Vw polo 1,3 fox 86C

Annonce