Olieskift Audi Tiptronic {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Min Audi A6 1,9 TDi 130 Tiptronic 6gears 2004 kunne vist snart bruge et gearkasse olieskift.
Den er ikke altid så smooth ved igangsætning når den er kold og tøver en anelse nogle gange når jeg kører med meget let speederfod.
Jeg har ikke nærlæst proceduren ved olieskift, men ved det er noget med VCDS, tomgang og temperaturovervågning af olien i gearkassen under skiftet.
Jeg laver normalt selv service på min bil, olie/filtre/mm. og jeg har også et VCDS-kabel og en ældre version af vagcom men har ikke rodet ret meget med det.
Jeg er usikker på om det er noget jeg selv skal give mig i kast med, eller om det kan betale sig. Materialerne er vel et filter og 6-8 liter olie, resten er håndværk.
Er der nogen her der har prøvet det selv og kender fremgangsmåden og kan råde mig lidt til hvad jeg skal gøre?
Hvis jeg ikke skal gøre det selv, Kan I så pege mig i retning af et værksted i Nordjylland der ved hvad de laver?
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 95
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 141
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 379
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 141
Jeg har efterfølgende læst mig til at det er meget vigtigt at gearkassen er i vater også. Ellers passer olieniveauet ikke
Olieskift Audi Tiptronic