{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

MB W124 motor. Prøver igen {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en gammel w123 jeg vil ligge en 6 cyl TD. i og få lidt sjov ud af. Jeg har vist sporet mig frem til at den bedste - stærkeste og ikke mindst nemmeste, motor at gøre dette med er en W124 TD ( dog svær at finde )
Nogen som ved noget om dette ? Og hvad holder en std aut kasse til ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MB W124 motor. Prøver igen
  • #1   16. sep 2016 Det er ikke korrekt. I en tidligere tråd fik du at vide præcist hvilken motor der er den perfekte til den slags, så forstår ikke helt hvorfor du spørger igen ?

Motoren du skal bruge er en OM606 og den tager du fra en W210 Mercedes. Den har 177hk standard og kan uden problemer lave 300+ hk på helt standard bund.

• #2   16. sep 2016 Det er nemlig lige hvad du skal gøre, Har selv bygget noget magen til, det bliver en sjov vogn.

• #3   16. sep 2016 Beklager hvis jeg er lidt tung i det, men er en motor fra en w210 ikke fuld af en masse elektronik som gør det vanskelig at ligge den i en gammel bil ? Og hvor stærk er aut gearkassen fra en w210

• #4   16. sep 2016 I og med der er rigtig mange der putter dem i 190E´ere og gamle W123´ere (en fodbold har mere elektronik end en W123) så må det være begrænset.

Jeg ved intet om det, men jeg plejer at google lortet når jeg ikke selv kan finde ud af det. Der må være rigtig mange byggetråde på nettet med dette både i Tyskland men også på Engelsk hvis tysk ikke er læsbart for dig.

Hvad angår gearkasse så er der et hav af AMG gearkasser at vælge imellem der alle kan monteres på en OM606

Kommentér på:
MB W124 motor. Prøver igen

Annonce