{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Udluftning af Volvo 240 med ABS {{forumTopicSubject}}

Hej venner. Jeg har skiftet de bagerste kaliber på min 240 Classic som er med ABS. Jeg er simpelthen løbet tør for talet med hensyn til udluftningen af systemet, da jeg ikke kan få pedalen til at blive hård. Der kommer ingen luft ud ved nogle af hjulene. Er selv kommet frem til at det må være min hovedcylinder der er røget, men kom til at tænke på om ABS-blokken skal luftes ud? Hvis ja, hvordan pokker gør man det? Håber i kan hjælpe mig.

God weekend til jer alle!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udluftning af Volvo 240 med ABS
  • #1   1. okt 2016 sådan en volvo skal jo luftes ret mærkeligt ud.. før den bliver god har du fulgt en guide evt

• #3   1. okt 2016 Hej Rasmus. Du har helt ret, men det gælder umildbart kun de ældre modeller men en pokkers masse udluftningsskruer. Denne er med en pr. kaliber.

Hej Morten. Det var da værd at give et forsøg. Det prøver jeg i morgen når jeg forsætter med bilen. Tak for svar til jer begge

• #4   1. okt 2016 Et tricks kan være at tage et andet dæksel til din bremse væske beholder og så sætte en hjulventil i hullet, så sætter du lidt tryk på systemet, herefter åbner du udluftning skruen en af gangen.

Vi har tidligere bøvlet med nogle 240'er, hvor vi har prøvet med en bremse udlufter, men har haft samme problem. Med ovenstående metoder har vi haft succes. Tænker at der kommer mere flow ved at trykke end ved at suge.

Husk beholderen må ikke løber tør.

/Steffen

PS: fandt lige et link til et endnu smartere system, vi satte bare trykluft på, men med reduceret tryk.
    http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/Mult-Bleeding_Brakes/Mult-Bleeding_Brakes.htm

Kommentér på:
Udluftning af Volvo 240 med ABS

Annonce