Ford Mondeo blæser problem. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har et problem som jeg ønsker svar på, med min Ford Mondeo STC 1,8 fra 2002.
Først og fremmest skal det lige siges at min A/C kun virker på den laveste blæser setting, så snart den får et hak op, så slår lyset fra i A/C knappen.
Men mit problem er egentlig at når jeg køre så har jeg svært ved at holde en konstant temperatur i bilen, da det føles som om at der hele tiden kommer luft ind igennem mine blæsere selvom de er slukkede. Samt at det er rigtig koldt i bunden af min bil, så jeg er nød til konstant at skifte mellem at holde varme på forruden for at undgå dug, og så ned i bunden for at tæerne ikke skal blive til istapper.
Kan det passe at man er nød til at lukke manuelt for blæserne hver gang man ikke ønsker luft udefra ind i bilen?
Når jeg kommer ud til bilen om morgenen, er jeg nød til at fjerne dug inde i bilen fra sideruderne for at kunne se noget, så tror måske der er en utæthed??
okt 2016
Følger: 10 Emner: 3 Svar: 6
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
Hvor meget har du overfyldt den når du hælder olie på?
okt 2016
Jeg overfylder den ikke, den står altid mellem min - max. Men ved ikke om jeg skal bruge en anden olie. Der står 5w30 i manuelen, men har indtil nu brugt 10w40 kan dette være problemet? Har tjekket med pap under bilen om den spilder, men det gør den ikke, og jeg oplever heller ingen sort røg når den får godt med gas.
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
okt 2016
Men hvad med blæserproblemet, er der en løsning på det? Udover at køre den i havnen :p.
Ford Mondeo blæser problem.