{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til syn!
  • #1   14. okt 2016 det er da forsøget værd.. nogle gange kan det afhjælpes ved at pille sonden ud og så rense gevindet..

  • #2   14. okt 2016 Mon det kunne have noget med nr. 2 at gøre - dit oliespild måske?

    Tænker, at hvis motoren smider lidt olie ud, så er der jo en form for utæthed eller defekt et sted, og det vil jo så resultere i en følgevirkning i dit udstødningssystem.

    (Er ikke mekker uddannet så har ingen anelse om det whats-o-ever)


  • #3   14. okt 2016 #1 - nu sidder det der måler jo ikke i gevindet - så det der er vist en røver fra den lokale mekker.

    Desuden er lambda stort set altid "rustet/varmet" så meget fast - at gevindet ryger - når den pilles af.

    TS: Få ud læst værdier på den - den skal ligge og svinge mellem 150 og 750 - for at den spiller som den skal. (forudsætningen for en korrekt måling er et tæt system - så kig også lige på det).


  • #4   14. okt 2016 Hvorfor ikke få udlæst fejlkoder? Så får du at vide hvor fejlen er og hvad der skal laves i stedet for det spilfægteri?
    Du kan gætte og udskifte en hel bil på formodning og gæt, men måske er det noget så banalt som en temperatursensor?


  • #5   14. okt 2016 Der er kun olie spild ned af motoren. Men det er jo ikke aådan at olien render igennem den! Og at tage lamdadonden ud, så kan jeg ligeså godt skifte den. Men som der bliver sagt så vil jeg udmåle det hele. Og det ksn enhver meksniker vel gøre?

  • #6   14. okt 2016 #5 - kig på Opelpower - selv om forum (desværre) er dødt - så ligger der vist stadig en tråd - hvor flere med OPCOM testere har smidt deres info. Kontakt en af dem - så får du enten gratis eller for 50-100 kr. udlæst koder - OG de ved som regel hvordan de skal tolkes - modsat mange værksteder.

  • #7   14. okt 2016 En ting jeg har gjort med succes flere gange er at give den en gang dyserens / sodfjerner af det man hælder i tanken sammen med brændstof. Kør den igennem på det indtil den har brugt den tankfuld, og så kør en 50 + km lang tur lige inden syn så den er 100% gennemvarm. Det gør ufattelige ting ved de tal.

  • #8   14. okt 2016 nu hjalp det jo sådan set på min hvide e34 at rense gevindet og sætte den i igen smiley

  • #9   14. okt 2016 #8

    ??????


  • #10   14. okt 2016 Rasmus O, det der er kræftedme en røver.

    En lambdasonde virker eller virker den ikke, og har INTET med gevindet at gøre.

    Det eneste den gør er at måle udstødningsgasen, det er den der fortæller om blanding skal være fed eller mager..


  • #11   15. okt 2016 Kør da ned til din lokale autoriserede værksted og sig "Fix det der"

  • #12   15. okt 2016 Tak for alle svarerne. Jeg tror jeg køre den ned til den lokale og sige de lige sksl udmåle den. Olie spiledet, kan jeg vel være heldig og smide lidt Swedol i olien, kan det ikke tætne?

  • #13   15. okt 2016 12#

    Nu spørger jeg måske dumt, men hvad med bare at skifte den pakning der er død??
    Det der mekaniker på dåse er sq en nødløsning..


  • #14   15. okt 2016 Hvis det var mig - så fandt jeg en lokal opel-kører - f.eks. en fra LISTEN HER: http://www.opelpower.dk/forum/viewtopic.php?t=41668 - det plejer at være klart det billigste - og uden at genere værksteder - mange gange også de mest kompetente - da de jo selv kører Opel.

  • #15   15. okt 2016 #13 - enig - og i mangel af samme - så "vælte" motor ind i bremse rens - så den er fin ren - så til syn og efterfølgende få bilen på lift og se HVOR det kommer fra. Der er jo desværre flere muligheder - hvoraf nogle kan være liiiidt tricky at komme til.

  • #16   15. okt 2016 Ja enig - Jeg ved jo ikke hvor det kommer fra. Men det sviner kun oppe på motoren, det drypper ikke fra den. Men ja det ville da være bedst og hører en opel kører

  • #17   15. okt 2016 Jacob: Hvordan skulle jeg vide hvilken pakning der skal skiftes når jeg ikke ved hvor det kommer fra

  • #18   15. okt 2016 #17 - derfor = køb en 5 liters bremserens - f.eks. hos thassan - find en tom forstøver flaske - og så noget pap under bilen - og sprøjt bremserens alle de steder du kan komme til - både oppe og nede fra. SÅ er motor fin og ren - så kører du et par korte ture - og så kigger du igen. Så burde det være til at se.

    Kan jo være både bundkar, ventil dæksler, olie pumpe, en utæt pakdåse et sted. Der er nok at vælge i mellem.


  • #19   15. okt 2016 Helt nyt bundkar, men ja tjekker de andre ting. Og sprøjter den igennem med bremserens så det er til at se ?? men kan det være fordi motor har kørt langt? ( 360'000 km )

  • #20   15. okt 2016 Hvis bundkar lige er skiftet - så kan det jo være pakning ikke sidder korrekt - er monteret forkert - er noget thassan skrammel - U name it.

    Bremserens på dyret - så kommer du meget nærmere - HVOR den lækker olie.


  • #21   15. okt 2016 Du renser alt gammel olie af..
    Og så ser du hvor olie kommer fra. Det kan ikke løbe opad forresten, så er det på toppen af motoren er der måske bare en ventildæksel pakning smiley


  • #22   16. okt 2016 ang. #1 & #8
    Hvis sonden har stelforbindelse gennem overflade/gevind i stedet for dedikeret ledning, så kunne det reelt set godt kunne være at sonden kan fejle pga. et urent gevindstykke.



    PS. sådan er det ikke på en Vectra B


  • #23   16. okt 2016 nemlig det jeg mente smiley

  • #24   16. okt 2016 Jeg skifter sonden ud, ny koster 375,-, så vadker jeg den i bremserena så jeg kan se om det er ventildækslet. Og nej bundkaret sidder korrekt, den dryppede nemlig med det gamle ?? og gør den ikke nu.

Kommentér på:
Hjælp til syn!

Annonce