øv øv.. bilen driller sku.. {{forumTopicSubject}}
God aften til jer derude!
jeg har haft lidt problemer med min bil i det at den de seneste par dage har kørt lidt sjovt og med det mener jeg at den sådan hopper eller nærmest tøver når jeg kører ved jævn hastighed og samtidig med det så blinker antispin også på instrumentbrættet.
her til aften, begyndte den og gøre det igen men denne gang mistede den træk kraft og reagerede ikke på 4 eller 5 gear da dette skete på motorvejen. ligepludselig begyndte parkerings- og abslyset så at blinke.
det drejer sig om en BMW e87 116i fra 05.
håber nogle af jer kan hjælpe med hvad det evt kunne være der var galt:)
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.254
Når computeren ikke får korrekt læsning fra ABS, ender den med at gå i nød mode og der kan du dårligt få bilen til at køre frem.
Min erfaring er fra den noget ældre e39 serie. Eneste del af mønsteret jeg ikke kan genkende er at håndbremse lampen også lyser.
Hm blev nysgerrig, lidt googling indikere som Nikolaj siger ring/leje eller evt wheel speed sensor.
Smid en tester på så vil fejlkoderne fortælle dig hvor du skal lede.
jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
mvh Oliver
Hvis du er fra Midtjylland (7430 Ikast). Så vil jeg gerne smide en tester på bimsen
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.795
jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
nu kan det godt være et dumt spørgsmål men hvad er det???
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.254
Er det sensoren så gør dig selv den tjeneste at købe den originale. Den koster noget mere end OEM, men jeg har haft en del bøvl da jeg skiftede til OEM på e39, endte med at skifte til originale og så virkede alt igen. Selve sensoren er ganske nem at skifte, sidder med en evt to umbraco bolte, og så lidt klips op til kabel stikket.
I teorien kan en sensor udmåles, men det er vidst nok noget med impulser, så et 100-200kr voltmeter klarer den formentligt ikke.
Måske kan Oliver give en ide om hvad du skal kigge efter på kransen. Mest så du undgår en halvdyr gætteleg om hvad der er galt.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
For hvis det skulle være sensoren der er ved at være defekt, så ville fejlen jo også komme igen når du har slettet den, uden at du kører en meter.
Altså hvis du har fået slettet fejlen, og derefter starter bilen ude at køre, så er det næsten sikkert at det er sensoren, men kommer fejlen derimod først efter kort kørsel, er det som reglen fordi at abs kransen er flækket, eller rustet op,
Så du må enten ned og tjekke abs kransen, og der er noget synligt at se på den.
Men derimod siger din fejlkode jo at det er sensoren, så måske du skal satse på at det er den...
Du må have haft en eller anden til at læse fejlkoder ud, for så kunne du jo have fået råd der, eller har du selv læst fejlen ud.... ?
øv øv.. bilen driller sku..