{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Hjælp til bilbatteri {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt en gammel Peugeot 206
Den tidligere ejer har roddet lidt med den og der har helt sikkert sat et større anlæg i den førhen.
Men nu vil jeg bare have alm. Radio i, men kan ikke få den til at virke.
Og første tanke var at sælger havde installeret et mindre bilbatteri på, som netop har amp. nok til at starte bilen. - kan jeg et lille bilbatteri(lav AMP) have noget at gøre med ingen liv i Radio??

Mvh Nicolai

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bilbatteri
  • #1   19. okt 2016 Hej.
    Hvis der er strøm nok til at starte bil, kan det også trække en alm. radio. Du skal nok tjekke om der er strøm til radio. Måske sprunget sikring. En radio trækker ikke meget strøm i forhold til starter.
    Mvh. Gert

• #2   19. okt 2016 Modtaget - Godt godt, prøver at få fat i et voltmeter imorgen - Kan se den tidligere ejer har roddet lidt med ledningerne - så frygter lidt de er roddet sammen.

• #4   20. okt 2016 Der er 12 volt i en af stikkende når bilen er tændt - og den kan tage imod en CD og afgive den, - så der er strøm.
    Men der er intet display på radioen og heller ingen lyd? - Kan det være radioen der er død, eller er der en fejl på ledningsnettet??

• #5   20. okt 2016 min RDO er en Kenwood

• #6   20. okt 2016 Plus min peugeot er fra 2001, så den burde have standard ISO-Stik

• #8   20. okt 2016 Rød og gul ledning skal ha plus og sort stel blå til plus\lus til forstærker er der strøm i rød og gul og stel sidder de forkert ellers er radio eller sikring i radio færdig

• #9   20. okt 2016 Det er min gamle radio fra min forrige bil, pillede den ud og prøvede at sætte den over i den ny bil 5 min efter, hvor den så ikke virkede.
    Hvor mange volt skal der være i ledningerne? - jeg har en blå der har 12 volt, resterne ligger omkring de 1 volt eller derunder.

• #10   20. okt 2016 Har foretaget følgende målinger - giver det mening for nogen?? se Vedhæftet billede.

Slukket og slukket HVID
    (1) Grøn 0.08 volt
    (2) gul 0.08 volt
    (3) Lyserød 0.03 volt
    (4) Hvid 0.03 volt

Slukket SORT
    (5) Blå – 0.00 volt
    (6) Grå – 0.00 volt
    (7) HVID bliver senere til sort 0.00 volt
    (8) Gul/grøn – 0.00 volt

Tænt SORT
    (5) Blå – 13.5 volt
    (6) Grå – 0.05 volt
    (7) HVID bliver senere til sort 0.05 volt
    (8) Gul/grøn – 0.0 volt

profilbillede
  • #12   20. okt 2016 Den er solgt, - men det er næste step at finde en anden bil og afprøve

• #13   20. okt 2016 Hvid
    ------------
    1 (+) og 2 (-) er højtaler Venstre for
    4 (+) og 3 (-)er højtaler Højre for

Sort
    -----------
    (5) Blå -> +12v ved tænding
    (6) Grå -> Instrument lys (
    (7) HVID -> Remote (til elantenne/forstærker ...)
    (8) Gul/grøn -> Stel
    (9) Hvid -> +12 konstant (så radio kan huske indstillinger)

• #14   20. okt 2016 Så det du siger er at det stik som på billedet er blevet klippet over er den konstante strømkilde der er, så giver det mening, bare lidt irriterende!
    Så det ser ud til strømkilden er fin nok - så det radioen der fejler?

• #15   21. okt 2016 Jeg skriver nok nærmere at den klippede ledning i det sorte stik som ikke er tilsluttet er til +12V konstant (mem)

• #16   22. okt 2016 Fundet fejlen, - Ved at fører hvid ledning til konstant 12V, kom der strøm til radioen.

Kommentér på:
Hjælp til bilbatteri

Annonce