{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremseskiver BMW e61
  • #1   23. okt 2016 Du har måske oplevet flere skiver der er blevet skæve? Så ville jeg lige tjekke kalibrene ordentligt. Især at glidere kører helt som de skal, men også stemplerne. Lige løft kanten på manchetten ved stemplet og sikre dig, at der ikke er rust eller ir indenunder.

Ellers kan jeg anbefale Brembo skiver. Hvilken model er sådan set ligemeget. Bare undgå de billige fra Thansen, Schmiedmann og hvem der nu lige ellers sælger stumper til de biler.

Normalt bliver skiverne IKKE skæve med mindre der er noget andet galt. Men kan også være pga de simpelthen er for billige

• #2   23. okt 2016 Endnu bedre - sæt originalt på. Ihvertfald bremseklodser, jeg har ikke prøvet bremseklodser endnu der er lige så gode som de originale på alle punkter - og har prøvet noget forskelligt efterhånden. Ja de koster, men det er sku også en stor og dyr bil, der skal bremserne være iorden smiley

• #3   23. okt 2016 Den bremser sådan set godt nok, men det ryster lidt i rattet - lidt irriterende.
    Har læst en del på nettet om at der er mange der "døjer" med det problem, men der er mange forskellige bud på hvilke skiver (og klodser) man skal bruge.

• #4   24. okt 2016 Tit kan "skæve skiver" faktisk skyldes, at man fx har bremset rigtig hårdt, og eller har lavet flere hårde opbremsninger, og så kommer ned og holder helt stille, og stadig holder tryk på bremsepedalen. Så sætter klodsen faktisk et "mærke" på skiven, som føles som om det hele er skævt.

Men hvis du vil køre problemfrit, så sæt originalt på. Har ALDRIG oplevet en eneste der har haft problemer med originale bremsedele på en BMW på den måde, med mindre enten en kaliber var færdig, eller de brugte dem meget hårdt.

Hvis det ikke lige er originalt, kan jeg varmt anbefale Brembo skiver, og så Hella/Pagid klodser (eller brembo). Det dur. Men original er stadig nummer 1

• #5   24. okt 2016 OK - tak for input.

• #6   24. okt 2016 tjek din glider min havde sat sig lidt, og rystede i rattet ,også havde den jo selvfølgelig gjort skiven skæv, rænsede alle kalibre og smurte det godt ind, samt nye skiver fra zimmerman og nu spiller det bare smiley

• #7   24. okt 2016 @6 Hvilken skive fra Zimmerman købte du - der er en del forskellige at vælge imellem?

Kan lige tilføje at det er værst hvis der kun bremses med "let" fod. Hvis jeg bremser hårdere, så er der næsten igenting. Og det er selvfølgelig også værre jo hurtigere jeg kører - ved bykørsel mærkes det ikke mens det er ret meget ved motorvejskørsel smiley

• #8   24. okt 2016 det var de samme symtomer her , det er med garanti din bremse - glider , købte dem på ebay der stod bare til bmw med over 170 heste hed de bare, gav ca 2800 for dem, du kan også købe dem her på bg , men de koster 3300kr ca lidt er der og spare med ebay

• #9   24. okt 2016 Det eneste der holder i længden er originale skiver. Køb dem, selv brembo bliver skæve.

Har oplevet det så mange gange på flere bmw´er.

Kommentér på:
Bremseskiver BMW e61

Annonce